  • Data: 2010-05-22 14:18:34
    Temat: Re: Gaz w gore, shit..
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4bf726b1$0$2597

    > Zrobienie ogrzewania trzech pomieszczeń kosztowało mnie poniżej 4000 zł na
    > instalację i piece.

    No jak bierzesz pod uwage piece za darmo czy tez pol darmo to nie ma o czym
    pisac. Warto to jednak odniesc do jakichs cen rynkowych. Kto inny zaraz
    napisze, ze dostal dwa kilometry pexa za darmo, wiec podlogowka nic nie
    kosztuje.

    > Ogrzewanie podłogowe gazowe to: zerwanie podłóg deskowych i wylanie
    > posadzek 20 000,

    Nie wiem o czym piszesz. Ja budujac dom nie zaczynam od ukladania podlog
    drewnianych tylko jednak od wylania betonu. Rozumiem, ze kupiles/dostales
    dom wykonczony bez instalacji? Swoja droga albo ktos mial niezly pomysl,
    albo to leciwy dom do remontu.

    > instalacja kominowa ze st. nierdzewnej 10 000

    Za komin przez sciane zaplacilem chyba ze 300zl. Instalacja o ktorej piszesz
    dzis prawie nikomu nie jest potrzebna a i tak nie kosztowalaby 10000 bez
    dostawki kominowej na zewnatrz rzecz jasna.

    >, instalacja gazowa 5000, instalacja CO 20 000 = 50 000 zł.

    Dobra, tylko trzeba uscislic czy robi sie od poczatku czy adoptuje cos do
    istniejacego stanu. Ja pisze o budowie, Ty zdaje sie o przebudowie.
    Instalacja elektryczna do piecow o ktorych piszesz bedzie znacznie drozsza
    od standardowej poczawszy od samego przylacza i tego faktu nie mozna nie
    uwzgledniac. Piece po 3000 za sztuke tez trudno nazwac rozwiazaniem
    bezkosztowym. Piec takich piecow, troche kabla i mamy dwie dychy.

    > Mi wychodzi, że 4000 to mniej niż 55 000. Tobie pewnie odwrotnie ;)

    Niech policze, kociol ze sterownikiem pogodowym do dwoch obiegow 4500, komin
    300, zasobnik z solarem 6000, sprzeglo hydrauliczne, 1500m pexala,
    polipropylen do wody, mieszacz do CO, mieszacz do CWU, pompy trzy sztuki,
    kibel ze stelarzem, odplyw liniowy brodzika, zawory, rozdzielacze, szafki
    wtynkowe i reszta dupereli okolo 16000, razem jakies powiedzmy 27000. Do
    55000 jednak sporo brakuje a dom mam ponad 200m^2 i nie oszczedzalem na
    rozwiazaniach budujac od zera ma sie rozumiec. Gaz sumarycznie nie pamietam
    wszystkich kosztow, ale w moim przypadku 5 - 7 tys., ale to opcja, kociol
    elektryczny kupi sie za 1000zl wiec od kosztow mozemy odjac 3500 kotla
    gazowego i cale przylacze gazowe. Robiac wylacznie podlogowke mozna
    zrezygnowac ze sprzegla (800zl), mieszacza z silownikiem (300 - 400zl) i
    sterownika do dwoch obiegow (1000zl). Koszty wcale nie powalaja jakby sie
    moglo wydawac. Ty masz zdaje sie polowe mniejszy dom, wiec koszty bylyby
    jednak mniejsze. Za 4000 dwoch piecow elektrycznych nie kupisz a co dopiero
    ogrzac caly dom?

    > Nie mogłem. Musiałbym zerwać podłogi w stropie Kleina. Remont totalny. Po
    > co miałbym to robić, jeśli mi stopy nie marzną przy obecnym ogrzewaniu?

    A no to mamy sprawe jasna.

    > Gdybym miał zainwestować 20 czy 30 tys w ogrzewanie, to zacząłbym od
    > izolowania domu. To się opłaca niezależnie od źródła ciepła.

    Zgadza sie.

    Pozdro.. TK