    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 20 Nov 2013 16:34:28 -0800 (PST)
    Subject: Re: Gazoport, gaz, amerykusy
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 00:13:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > nie bardzo wiem o czym piszesz - ze niby na tych 25% da sie jeszcze zarobić?
    >
    > W niektórych przyłączach ja wiecej za projekt biore niz klient płaci za
    >
    > całość.
    >

    > b.

    Ogólnie piszę o tym ze cena energii elektrycznej jest zawyżona. Że jest dla odbiorcy
    ustawiana na takim poziomie żeby prawie wszyscy mogli zapłacić za prąd bez
    sprzedawania nerek. Z jednej strony to dobrze. Cenami energii można regulować rynek
    wewnętrzyny tak samo skutecznie jak stopami procentowymi. Wszyscy myśleli ze jak
    kupią oszczędne w zużyciu prądu żarówki to im w kieszeni zostaną ze dwie dychy
    miesięcznie. To co zrobili ci od cen energii. Podnieśli ceny żeby te dwie dychy nie
    zostały. Po sobie widzę jaka to patologia jak się na czymś zaoszczędzi. Na tym że
    zacząłem palić papierosa na baterię oszczędzam minimum 250 złotych miesięcznie. Na
    dodatek zdrowie mi się poprawiło i mam szansę że do emerytury dożyję. Normalnie wróg
    państwa jestem. Druga sprawa to taka że nieuzasadnione podnoszenie cen energii jest
    zwyczajnie nie moralne. Zwlaszcza że kontekstem jeż konieczność budowy i rozbudowy
    infrastruktury. Jak już regulują cenami energii rynek to niech z zajebistych zysków
    jakie z tego mają budują a nie wstawiają gadki że trzeba się sprężyć i coś zbudować i
    dlatego prąd będzie droższy ale jak zbudują to jeszcze zdrożeje. Bo do tego się ich
    działanie sprowadza. Kilo to znaczy że czegoś jest sporo. Mega że dużo. Giga ze
    bardzo dużo a terra że nie do wiary jak dużo. Moc Bełchatowa jest podawana z
    przedrostkiem Terra. To jak od tego Terra odjąć pięć zer to zostaje od chuja na
    inwestycje i żaden wzrost cen w związku z inwestycjami nie jest potrzeby. W krajach
    arabskicjch jest taki obyczaj że państwa dzielą się zyskiem z ropy z obywatelami.
    Dlatego tam nie ma żadnego przemysłu. Po chuj mają pracować jak bez pracy pensje
    mają. Dlaczego tutaj elektrownie nie kupują węgla po kosztach wydobycia? Sprowadza
    się to w przypadku krajowego odbiorcy do zapłacenia w rachunku za prąd za swój
    węgiel. A to jest skurwysyństwo że strony rządzących. Za granicę jak ktoś chce kupić
    prąd robiony z węgla albo węgiel to sprzedawać po wyższej cenie. A tak na składzie
    trzeba płacić ze stówę za wydobycie i 700 za swój węgiel.