    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gdzie w sieci kupic wklad do kominka?
    Date: Mon, 22 Mar 2010 14:30:09 -0700 (PDT)

    On 22 Mar, 22:15, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Witam Cie Adamie. :-)

    Joł joł ;-)

    > Twoje 12kW to chyba wiecej jak powietrzne 18kW. Nie chce mi sie sprawdzac,
    > ale czy przypadkiem wodne nie beda mialy wiekszej sprawnosci?

    Kurcze nie wiem :) Moj ma temperature spalin rzedu 260st C, powietrzne
    chyba maja wiecej (wiec i wieksze straty / mniejsza sprawnosc) ale tez
    zwykle sa oferowane w wiekszych mocach. A ten moj i tak ma jedna z
    wyzszych temp. spalin posrod kominkow z plaszczem - szukalem wlasnie
    takiego z dosc niska moca plaszcza, a wiekszym paleniskiem (tak zeby
    polana 50cm wchodzily) i wyzsza temp. spalin (mniejsza ilosc
    plomieniowek odbierajacych cieplo) -> oszczedza komin, szyba sie tak
    nie syfi, a taka moc w zupelnosci mi wystarczy :)

    > No dzieki, Twoje zdanie jest dla mnie wazne tym bardziej, ze potwierdza inne
    > opinie. :-)
    > Gdzie swoj kupiles?

    www.kratki.com - bezposrednio u producenta, na tej stronie :) Dali
    maly rabacik i prezent w postaci wkladu letniego (taki pojemnik co do
    niego lejesz biopaliwo i sie pali ;D

    Wlasnie robie obudowe do niego. I tu tez ciekawostka, projekt mam
    taki:

    http://www.tapis.pl/kominki/obr/kominek-3.jpg

    Firmy chca za to 10-15 tys pln :-) :-) :-) Robie sam - wyjdzie mnie ok
    3k pln z wszystkim na gotowo, a calosc bedzie z marmuru Bianca Carrara
    i Nero Marquita - sam pociety i poklejony kamien to ledwo 2k pln ... W
    cenie jeszcze dodatkowo bede mial plytki z takiego samego marmuru
    dookola kominka.. Nie dajcie sie kroic !! ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.