    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gipso-karton nietypowo...
    Date: Fri, 20 Mar 2009 20:38:44 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > nie ma.
    > ja mam tak zrobione i nic sie nie dzieje. fugi owszem, pekaja, no ale
    > dach jest swiezy, a i w sezonie szybko to nagrzewamy.
    > dach typowy, dachowka

    U mnie jest blachodachówka :). Ocieplenie, wentylacja itp. wszystko zrobione,
    wełna porządna i grubo położona, membrany itd. są. Dach już nie jest młody, 4
    lata stoi :(. Ktoś wcześniej napisał, że boazeria to ten sam czas i wysiłek jak
    GK - nie u mnie. Ten kąt cholerny, połowa roboty jest na podłodze, podejście
    fatalne...:(
    Chata nie jest wilgotna, tylko te mrozy są straszne (biegun zimna). Ja parę lat
    temu odgrodziłem tam sobie na dole kuchnię od łazienki właśnie GK, oczywiście
    zielonym. To miało być tymczasowe, żeby skończyć górę i żeby w tym czasie z
    kuchni nie było widać sracza w trakcie konsumpcji:). Prowizorka okazała się
    wyjątkowo trwała, i choć tam przecież dużo bardziej mokro bywa, nic złego się
    nie dzieje. Ale płyty stoją sobie pionowo a nie wiszą pod kątem 45 stopni, więc
    na łeb nikomu nie zlecą :) no i na dole konstrukcja jest dużo stabilniejsza niż
    wysoko. W każdym razie, na razie nic nie pękło.
    Ja jeszcze przemyślę OSB, to też wydaje się ciekawe a styl drewnianej chaty
    byłby zachowany. Koszt to u mnie się mniej liczy, ważniejsza jest szybkość, bo
    chata jest na kresach i dojazdy są piekielnie uciążliwe. Izolacja jest świetna,
    (nie tylko ścian) jak przyjeżdzam w największy mróz i napalę w kozie to ciepło
    jest jak w Afryce :). Do rana oczywiście, zanim wyngiel nie wygaśnie.

    Pozdrawiam

    Czapla