eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót. › Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
  • Data: 2009-03-18 10:46:25
    Temat: Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Mar, 11:21, Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> wrote:
    > Niedługo startuję z budową własnych paru kątów - jako iż bardzo zależy
    > mi na konkretnej izolacji ścian, uparłem się na ściany zewnętrzne 30cm
    > (solbet) + 20 cm styropianu...
    > I zaczęły się schody - każdy murarz z którym rozmawiam łapie się za
    > głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    > i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija
    > się to z celem ?

    To za dużo lub za mało.... zależy co chcesz osiągnąć. Dla domu
    pasywnego to może być za mało, dla małego domu (kostki) z wentylacją
    grawitacyjną i piecem węglowym to stanowczo za dużo.

    Ogólnie jak chcesz już iść w stronę "pasywnego" to radziłbym Ci
    zmienić materiał na warstwę konstrukcyjną. Lepiej daj coś bardziej
    "akumulacyjnego" (a zarazem cieńszego) i do tego te Twoje 20 cm
    styropianu. Np. bloczki silikatowe (18 cm) lub pustak max lub nawet
    bloczki betonowe (albo ostatecznie BK twardej odmiany grubości 24 cm).
    Razem ściana będzie węższa i o lepszych właściwościach .

    Pozdrawiam,
    Krzemo.