eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót. › Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 15:15:34 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Niedługo startuję z budową własnych paru kątów - jako iż bardzo zależy
    > mi na konkretnej izolacji ścian, uparłem się na ściany zewnętrzne 30cm
    > (solbet) + 20 cm styropianu...
    > I zaczęły się schody - każdy murarz z którym rozmawiam łapie się za
    > głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    > i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija
    > się to z celem ?

    > Kowalski Pawel

    Ryzykujac zwyzywanie mnie od roznych takich, ja Tornad radze Ci abys w ogole
    z izolacji styropianowej zrezygnowal. Uzasadniam to tym, ze beton komorkowy ma
    porownywalne ze styropianem parametry izolacyjne.
    Kubik bloczkow solbetu kosztuje powiedzmy okolo 400 zl za m3 a styropianu...
    siostra placila 240 zl za m3. Przy czym do niego trzeba jeszcze te siatki
    kleje, kolki i inne duperele a przede wszystkim kupe dodatkowej roboty tak, ze
    wyjdzie ci to ociplenie w cenie porownywalnej do sciany z bloczkow. Zatem
    logicznie rozumujac lepiej zastosowac grubsze sciany z bloczkow zamiast
    pieprzyc sie ze styropianem.
    Druga istotna sprawa jest brak tradycji budowlanej. Ja nie wiem ale
    przewiduje i obawiam sie, czy juz po 20 -30 latach nie bedzie trzeba masowo
    tego styropianu zrywac jak sciany nim szczelnie okryte zaczna pod nim
    normalnie gnic. I dlatego twierdze, ze jesli juz koniecznie, ze wzgledow
    propagandowych ten styropian stosowac, to kleic go na "placki" aby zapewnic
    chociaz minimalna szczeline miedzy paroprzepuszczalnym materialem sciany a
    szczelnym styropianem.
    Zauwaz tez ze najwiecej ciepla ucieka nie przez scainy a przez okna i drzwi a
    scislej przez rejon styku futryny ze sciana. Juz tu czytam, ze w narozach
    otworow okiennych na scianie wewnatrz pojawiaja sie zawilgocenia a nawet
    zaszronienia w zimie. I tu tworza sie te "wredne" mostki termiczne, ktorych
    nijak usunac sie nie da chyba, ze zastosowalbys okna podwojne; jedno zlicowane
    z zewnetrzna powierzchnia sciany a drugie z wewnetrzna.
    Reasumujac murarze dobrze Ci radza.
    Pzdr.