eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót. › Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
  • Data: 2009-03-19 10:32:34
    Temat: Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20090319092612.GE82400@histeria.pl...

    > Ok, w porządku, ale koszt zakupu styropianu (np28cm) jest duży niższy od
    > tej samej grubości wełny - przynajmniej z tego co widzę na stronach
    > hurtowni.
    > Nie jestem murarzem i nie siedzę w tej branży - więc wybaczcie proszę
    > ew. herezje - ale wydaje mi się że i koszt ogólny (położenia
    > i zabezpieczenia + tynk zew.) w przypadku wełny jest dużo wyższy niż
    > w przypadku styropianu.
    >
    > --
    > Kowalski Pawel
    > e-mail/jid argail(na)histeria.pl
> [...]

    A o ile przyjemniej kładzie się styropian od wełny.
    Jedno i drugie robiłem sam u siebie (wełna na poddasze) więc
    mam porównanie.
    To że w innych krajach np. Niemczech styro nie jest tak popularny
    może wynikać z troszkę innego klimatu. Poza tym u nich róznica
    cenowa może być mniejsza, i kraj bardziej zamożny.
    Z pewnością styro ulega z czasem pewnej degradacji, ale
    wełna też nie jest produktem naturalnie powstającym, aby zapewnić
    jej elastyczność jest natryskiwana i "zapiekana", więc i jej własności
    mogą się zmienić z czasem. Styro w swych początkach może owszem
    był do niczego tak jak pierwsze "plastiki", ale jakoś tworzywa sztuczne
    weszły do powszechnego użytku i nikt się nie wzbrania z ich zastosowaniem.
    W styro praktycznie nie wsiąka woda, co jest dla jednych pllusem
    a dla innych minusem. Zastosowanie betonu komórkowego + styropian
    jest dobrym rozwiązaniem bo z kolei w betonie komórkowym ta woda
    może wędrować w tę i z powrotem wiec nie ma zagrożenia że wilgoć
    nam utkwi w ścianie.
    Sąsiad ma ścianę trójwarstwową (w środku wełna) i pech chciał
    że przed zalaniem stropu była ogromna ulewa. Dom stoi już ok 8 lat
    a smrodek jeszcze czuć, więc okna prawie non stop otwarte, dlatego
    obecnie prawie nie robi się ścian trójwarstwowych.
    Co do wełny wewnątrz ja raczej jestem sceptykiem, nie widziałem takiego
    rozwiązania w naszym klimacie więc niewiadomo czy u nas to się sprawdza.

    Pzdr
    J23