  • Data: 2010-05-04 10:59:16
    Temat: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 04 May 2010 07:46:40 +0200, dziadek2 napisał(a):

    > Przed remontem poczytać podręcznik fizyki ze szkółki. Tam gdzie piszą o
    > punkcie rosy. Fizyki nie lubiłaś?
    > dziadek2

    Lubiłam i miałam piątkę. Dlatego właśnie rozważam, dlaczego przy dotychczas
    sprawnej si wystarczającej wentylacji po długim czasie użytkowania
    mieszkania NAGLE pojawia się wilgoć i grzyb. I logikę miałam na studiach,
    co prawda matematyczną, ale to sama esencja logiki. I ona każe mi
    wnioskować, że na skutek zmiany warunków termicznych (bariera termiczna i
    wilgociowa - izolacja pod warstwą grzewczą u sąsiada z góry) w suficie
    wystąpił tzw punkt rosy na granicy dwóch ośrodków, ktorego wcześniej tam
    nie było z racji, że sufit jest wewnątrz budynku i byla względna ciągłość i
    równomierność przewodzenia ciepła. Może w tej sytuacji dotychczasowa
    wentylacja przestała wystarczać, ale to nie znaczy, że nie dziala i na
    pewno pojawienie się bariery termicznej poziomej ma wpływ na pojawienie się
    tego grzyba. Ot co.