    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Wed, 5 May 2010 21:46:03 +0200

    Dnia Wed, 5 May 2010 18:13:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Ikselka" 1al7fb2im9ub7.1wprjj9b1hqus$....@4...net

    > Izolacja taka jest tam bez względu na to, czy jest tam takie ogrzewanie,
    > czy go nie ma. Ponadto ta izolacja jest zdecydowanie wyżej niż Twój
    > sufit. Wilgotne powietrze ma zostać wyciągnięte kominem, nie zaś
    > sufitem do mieszkania sąsiada, który też ma sufit, tyle że piętro
    > wyżej od Twego... :)
    >
    > Dodatkowo jest tam izolacja termiczna, aby sąsiad nie ogrzewał
    > Tobie mieszkania, lecz sobie.
    >
    > -=-
    >
    > Chcesz wiedzieć, czy wentylacja pracuje poprawnie? Wyjdź na klatkę
> [...]

    Nie moje, ja mam dom i nie mam sąsiada przez ściany, przewidziałam w bardzo
    już młodym wieku, że sąsiad nad głową, pod podłogą i za ścianą to nie jest
    życie dla mnie :-)
    Natomiast w bloku nie jest tak, że sobie można basen w łazience urządzić
    lub piekarnię i heja, wolnoć Tomku w swoim domku, bo niestety w bloku
    obowiązują określone warunki wspólne dla wszystkich i kształtujące wzajemne
    uwarunkowania obcych sobie ludzi, z konieczności lub z głupiego wyboru
    przebywających na tej samej przestrzeni. I trzeba się trzymać pewnych zasad
    projektowych - nie ma przestawiania ścian jak się chce, nie ma przeciążania
    instalacji energ. jak się chce, nie ma zmieniania według własnego
    widzimisię warunków technicznych, w tym termicznych ani wilgotnościowych. I
    nic tu nie ma do rzeczy tzw dobre sąsiedztwo, bo być dobrym sąsiadem nie
    oznacza znosić wszelkie fanaberie innych, lecz właśnie samemu ich nie mieć,
    aby innym nie szkodzić.