  • Data: 2019-11-03 13:58:19
    Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.11.2019 20:11, Kris wrote:

    > Ale Kiki ma w 100%racje
    > Tak to dzisiaj działa
    > Chcesz mieć dobrze zrobione, robisz sam i szukasz Reksia(nagłowek z kreskówki jak
    Reksiu stemple stawiał)z odpowiednią pieczątka który podpisze gdzie i co ta trzeba.

    Komedia to była jak był wymóg zrobienia certyfikatu energetycznego
    budynku. Pamiętasz Kris te czasy hehe ?
    Najpierw chcieli grube tysiące, pytali ile metrów kwadratowych, bo od
    tego zależała cena audytu.
    Nie robiłem go, bo nie było jeszcze ciśnienia i nagle na Allegro
    pojawili się audytorzy coraz tański. Już nie za 5000 PLN ale za 500 PLN.
    Później jeszcze było taniej.
    Umówiłem się, przyjechała kobieta, Pani magister czegoś tam. Kompletnie
    nic nie wiedziała ale miała uprawnienia do robienia audytów. Mógł
    audytorem zostać każdy kto miał wyższe wykształcenie w dowolnej branży :-)
    Zanotowała ile styropianu, jaka cegła zapytała, wysokość, kubatura
    itp... przepisała z projektu.
    Wzięła 500 i za tydzień przyszedł certyfikat.
    KOMEDIA !!!!

    > Albo jak Myjk pisze: jak Reksia odpowiednio taniego w pobliżu nie ma to sam robisz
    stosowne papiery
    > Ja własnie do takich celów uprawnienia "SEP" sobie odnowiłem i własnie tez na
    f-gazy się zapisałem
    > Czasy takie że potrzebna pieczątkę łatwo załatwić
    > Wystarczy zapłacić za odpowiedni kurs i zdać "egzamin"
    > A skoro za kurs płacisz to zdanie egzaminu jest formalnoćścią
    > I większość stosownych pieczątek tak się załatwia
    > I często wychodzi taniej jak usługa lokalnego fachofca zaopatrzonego w walizkę tych
    pieczątek, uprawnień itp.

    Np instalacje elektryczne czy wodno kanalizacyjne musi podpisać ktoś z
    uprawnieniami kierownika budowy. Zwykle robi się to samemu albo panem
    Heniem, a wpis robi ten co ma uprawnienia i nie słyszałem żeby ten
    pieczątkowy pofatygował się na budowę. Bierze swoje kilka stówek i tyle.
    Nie słyszałem żeby ktoś zlecał takie prace drogim firmom. Każdy robi we
    własnym zakresie.