  • Data: 2018-01-03 15:05:24
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8ac7c4de-d465-40e9-9779-2292f7164454@go
    oglegroups.com...
    >Z dzisiaj:
    >Grudzie 2017
    >"...Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 117
    >kWh i w strefie Noc 250 kWh. Kwota faktury 188.35
    >zł..."
    >czyli 0,51zł za kWh
    >W grudniu 2016 w g11 bylo:
    >409kwh-279,8z czyli 0,68z za kWh

    Gdybyś był obecnie w G11 miałbyś fakturę na
    236,61zł brutto czyli średnia cena wyniosłaby
    0,6447zł/kWh. Zaoszczędziłeś według moich obliczeń
    48,41zł.

    Co prawda faktura w G12w wyszła mi w wysokości
    188,20zł a nie 188,35zł, ale nie wiem z czego
    wynika rozbieżność 0,15zł. Może częściowo z
    zaokrągleń (inny sposób liczenia vatu), może z
    rozszacowania na zmianę cen (jeśli odczyt był już
    w styczniu), może z innej segmentacji zużycia dla
    opłaty przejściowej (aczkolwiek nie sądzę, bo
    wtedy różnica byłaby co najmniej kilka złotych), a
    może masz minimalnie inne ceny niż te oficjalne na
    stronie Energii.

    Też myślę o przejściu z G11 na G12w, ale u mnie
    życie toczy się raczej wieczorami (i w weekendy),
    w tym jak sądzę wiele energii pochłania
    oświetlenie. Jednak gdybym miał płacić 20-40zł
    miesięcznie mniej, to zdecydowanie warto. Gorzej,
    jeśli okaże się, że zużycie w strefie dziennej
    wyniesie 70% a w nocnej 30%, wtedy faktury wzrosną
    miast zmaleć.