  • Data: 2014-01-21 09:46:19
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Możesz mi zdradzić po co ta kolejna seria pytań? Próbujesz mnie złapać na
    jakiejś pomyłce, by mi ją potem wytknąć, czy może czekasz aż uznam że szkoda
    mi czasu na pisanie i wtedy napiszesz, że nie odpowiadam, bo pewnie nie
    wiem, bo pewnie wcale sam swojego domu nie zbudowałem?

    > Świetna pamięć.

    Ach te ciągłe drobne złośliwości, cóż byśmy bez nich zrobili :-)
    Wytyczne odnośnie projektowania kiedyś były dostępne na ich stronie, może
    dalej są poszukaj i poczytaj. A jak zadzwonisz i ładnie poprosisz to Ci
    nawet przyślą wydrukowane.

    > W jaki sposób zabezpieczyłeś wystającą część bloczka od spodu przed
    > podciąganiem wilgoci?

    Grunt, folia w płynie na to siatka z klejem i tynk.

    > A pamiętasz może jaki kąt dachu masz?

    Pamiętam, ale nudzi mnie powoli to przesłuchanie.

    > I jeszcze wracając do poprzedniego posta - wieniec obmurowny bloczkami, a
    > wieniec pod murłatę i słupki łączące także?

    Tak.
    Zarówno słupki jak i murłata wyglądają tak: od wewnątrz bloczek 7,5cm z BK,
    później 20cm żelbet, później 5 cm styropian, i od zewnątrz znów 7,5cm
    bloczek.

    I od razu uprzedzając kolejne uwagi: tak, wiem, że Xella zaleca dawanie
    wełny, jednak przy wentylacji mechanicznej "oddychanie" ścian nie jest takie
    istotne, a uznałem, że łatwiej będzie to zrobić styropianem.

    I uprzedzając kolejne pytanie - tak murłata nie jest w osi ściany tylko
    przesunięta minimalnie do wewnątrz i tak, może tak być :-)

    > 100 kg zagęszczarka zagęszcza na kilka cm? To chodząc zagęścić można
    > głębiej.

    Możesz chodzić, ale to potrwa :-)
    Możesz też uwierzyć w marketingowe dane z instrukcji obsługi, ja wolę
    uwierzyć doświadczeniu kierownika.

    Pozdrawiam
    Ergie