    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Date: Thu, 17 Jan 2013 17:22:48 +0100
    <kd1g3b$tbo$1@news.task.gda.pl> <o...@l...harvard.local>
    <50f57ad5$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <50f5edbc$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <50f6ef3c$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <50f7aab4$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <50f7d32d$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <50f7e1b8$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <50f7f625$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>

    Dnia 17-01-2013 o 14:01:21 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

> [...]

    Producenci kotłów zagazowujących w warunkach gwarancji wymagają aby na
    powrocie kotła zapewnić min 65 st.
    Zapobiega to korozji kotła. Dlatego stosuje się laddomaty i inne wynalazki
    aby to spełnić. Nie ma to nic wspólnego z buforem. Jeśli opałem nie jest
    drewno, producent kotła tego nie wymaga lub wymaga ale mamy to w du..pie
    to można ten element pominąć.
    Widoczny na tych schematach zawór mieszający na wejściu instalacji CO (na
    wyjściu z buforów) służy do dostosowania temp. do wymaganej w instalacji
    CO. Są kotły, które największą sprawność mają przy temp. 85 st. Jeśli nie
    będzie tego zaworu to te 85 st. pójdzie na kaloryfery. Jeśli kocioł
    pracuje na niższych temperaturach można oczywiście zrezygnować z tego
    mieszacza.
    Ja u siebie go wywaliłem, na kotle mam ustawioną cały czas jedną temp. -
    75st. i tyle lub parę stopni mniej idzie na początku w kaloryfery. Po paru
    godzinach (gdy kocioł nie pracuje) temp. spada.
    W najprostszym wykonaniu nie musisz mieć żadnego mieszacza.

    TG