    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Date: Wed, 21 Oct 2015 12:02:18 +0200

    > Jak jest tani solar to i tania szyba w nim będzie. Jak ktoś ma pecha to po gradzie
    wymieni tania szybę na taka sama tania. A jak ten drogi z super szyba tez nie
    wytrzyma gradobicia to trzeba wymienić na droga. A jak to jeszcze jakiś z prozniowymi
    szklanymi rurami z cienkiego szkła to dupa zbita bo je przy okazji grad potlucze.
    Każdy musi rozważyć sam czy kupić tani solar czy drogi do którego szyba kosztuje tyle
    co cały tani.

    Szyba to jedno, a szczelnosc konstrukcji to drugie. Mysle, ze ze
    szczelnoscia po paru latach moze byc problem. I nie chodzi tu tylko o
    wnikanie wody opadowej, ale generalnie zawilgocenie izolacji. Zwykle tam
    jest welna a ta jak wiadomo latwo daje sie nasaczyc, ale wysuszyc juz
    nie. W sumie mysle, ze lepiej dolozyc pare zyli za markowy kolektor, ale
    nie ma co przesadzac oczywiscie. Warto tez sprawdzic czy oferuje
    przyzwoite parametry. Bardzo ciekawie wypada polski Hewalex.

    Pozdro.. TK