    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja CO
    Date: Thu, 23 Dec 2010 18:31:45 +0100
    <ienr2q$69p$1@news.onet.pl> <ienrr0$r01$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <ienv0k$8ev$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@w...googlegroups.com>
    <ieo6p9$emf$1@news.onet.pl>
    <3...@q...googlegroups.com>
    <ieodev$8jd$1@news.onet.pl> <iethrm$3hh$1@news.onet.pl>
    <ietl08$esm$1@news.onet.pl> <iev5ik$tpi$1@news.onet.pl>
    <o...@l...dom> <ievg4l$32r$1@news.onet.pl>
    <6...@w...googlegroups.com>
    <ievpco$4h3$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "mowczar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ievpco$4h3$1@news.onet.pl...

    > Powiedz to tym, którzy mają schorzenia nóg np. żylaki. Zaraz cię
    > wyprostują. Znam takich, którzy właśnie z tego powodu już nie korzystają
    > z podłogówki. I twierdzą - parafrazując - podłogówka jest BEEEEEEE ;)

    Kolego, piszesz pierdoły. Na temat wpływu podłogówki na problemy zdrowotne
    napisałem tu już całe elaboraty i nie mam zamiaru kolejnych przekonywać
    nawiedzonych ludzi, że jednak nie są wielbłądami.
    Powiem krótko: problemy ze zdrowiem przy podłogówce nie wynikają z tego
    powodu, że podłogówka jest zła, ale z tego powodu, że ktoś ją spier.....ł
    projektując lub użytkując w zły sposób.

    Napisałeś: "Ja to wszystko wiem i przerobiłem".
    Co wiesz, co przerobiłeś ?
    Zrobiłeś u siebie instalację CO z grzejnikami i kotłem kondensacyjnym. Ale
    co z tego ? Masz jakikolwiek punkt odniesienia ?
    Zrób u siebie podłogówkę + grzejniki i przeprowadź próby grzejąc raz
    podłogówką , a raz grzejnikami to wtedy dostrzeżesz różnice.
    Póki co popadłeś w samozachwyt, że masz kocioł kondensacyjny, ale nie
    zdajesz sobie sprawy, że tylko po prostu go masz, bo nie jesteś w stanie
    wykorzystać jego pełnych możliwości i zamiast oszczędności rzędu 30-40%, bo
    tyle nawet można użyskać łącznie użytkując kocioł gazowy kondensacyjny +
    podłogówka w stosunku do kotła gazowego niekondensacyjnego + grzejniki, Ty
    uzyskasz od kilku do 10 % maksymalnie. Przy odpowiednio przewymiatrowanych
    (tzn. dobranych dla niskich parametrów wody zasilającej) grzejnikach można
    uzyskać maksymalnie kilkanaście procent.
    Policz sobie ile uzyskasz oszczędności w ciągu roku na ogrzewaniu:
    200-300zł ?
    Ile dołożyłeś do kotła kondensacyjnego ?
    2500-3000zł ?
    Po ilu latach zwróci Ci się koszt inwestycji ?
    Po ok. 10-15 latach.

    Robiąc podłogówkę masz zbliżone koszty. Zakładam oczywiście, że porównujemy
    dobre materiały w podłogówce z dobrymi grzejnikami, a nie z chińskim
    badziewiem z marketu. Niestety dobry grzejnik firmy Radson (Purmo) do dużego
    pokoju, aby mógł wykorzystywać w pełni kondensację kotła, kosztuje nawet
    1500zł. Zobacz ile rury AluPex możesz kupić za te pieniądze. Dla przykładu
    porządną rurę firmy Herz kupisz w cenie ok. 4zł. Kupisz za to tyle rury, że
    starczy na 2 duże pokoje.

    Tak więc jak widzisz cały czas żyjesz mitami sprzed 20 lat, kiedy to
    faktycznie koszty budowy podłogówki mogły być duże.
    Obecnie niestety są porównywalne, a w niektórych przypadkach mogą być nawetr
    niższe.