  • Data: 2013-12-31 11:03:25
    Temat: Re: Instalacja elektryczna - rozwiązania
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-31 09:34, Lisciasty pisze:

    > Jak lubisz sobie komplikować życie, to dlaczego nie? :>
    >
    > U mnie idą 3 przewody. Trójfazówka do indukcji (z nadprądówką i różnicówką),

    Po co Ci różnicówka do kuchni elektrycznej?
    Toż to tylko proszenie się o problemy. W razie jak się wypali styk
    przewody neutralnego w różnicówce to szlak trafi indukcję.
    Urządzenia, które są podłączone na stałe (poprzez kostki łączeniowe, a
    nie gniazda rozłączne) nie wymagają obejmowani ich zabezpieczeniem
    różnicowo-prądowym.

    > jedna faza na wszystkie gniazdka (dołem, łączone tylko w puszkach
    > od gniazdek, zabezpieczone nadprądówko-różnicówką) i oświetlenie.
    > Nie odczuwałem jakoś potrzeby zdalnego sterowania każdym gniazdkiem ;P

    Mam nadzieję, że przynajmniej tu nie popełniłeś powszechnego błędu jakim
    jest obejmowanie obwodów jednofazowych pojedynczą różnicówką 3-fazową?