  • Data: 2013-12-31 17:22:11
    Temat: Re: Instalacja elektryczna - rozwiązania
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-31 16:37, Jeffrey pisze:

    > może już nie doradzaj więcej w sprawach elektrycznych dobrze?
    > właśnie kuchenka nadzwyczaj potrzebuje różnicówki ( przepalona grzałka
    > może zwierać do obudowy)
    >
    > jeffrey
    Może sam byś przestał doradzać w sprawach elektrycznych wypisując
    bzdury, pierdoło jedna.
    Od kiedy to grzałki są montowane w kuchniach indukcyjnych?
    Poza tym nawet w kuchniach z grzałkami jest montowana elektronika, która
    ulega uszkodzeniu w przypadku utraty ciągłości przewodu neutralnego, a w
    przypadku zwarcia grzałki do obudowy nie stwarza to żadnego zagrożenia
    dla zdrowia czy życia, bo od tego jest ochrona poprzez szybkie
    wyłączenie z wykorzystaniem przewodu ochronnego PE, dla urządzeń w
    pierwszej klasie ochronności, który w razie takiego przebicia, powoduje
    wyłączenie zabezpieczenia nadmiarowo-prądowego.
    Kolego, różnicówka nie jest panaceum na głupotę użytkowników, którzy
    mają tak ograniczoną wiedzę w zakresie elektryki tak jak Ty.
    Taka różnicówka w obwodzie kuchni elektrycznych potrafi wyrządzić więcej
    szkód niż dobrego. Wielokrotnie miałem do czynienia z takimi
    przypadkami, kiedy uszkodzona różnicówka 3-fazowa, zabezpieczająca
    obwody 1-fazowe, paliła większość sprzętów w domu. Niestety zbyt wielu
    elektryków i domorosłych pseudoelektryków popełnia ten błąd.
    Pamiętaj, że kuchnie elektryczne nie są urządzeniami wykorzystującymi
    napięcia międzyfazowe 400V, lecz urządzeniami, które wykorzystują
    napięcia fazowe po 230V, dwóch lub trzech faz. Dlatego też zapewnienie
    idealnej ciągłości i nierozłączanie przewodu neutralnego jest w tym
    przypadku podstawowym wymogiem. Ktoś, kto montuje w tym przypadku
    różnicówkę 3-fazową jest kompletnym ignorantem.