    Date: Tue, 07 Jan 2014 09:43:16 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja elektryczna - rozwiązania
    <52c5c5c8$0$2166$65785112@news.neostrada.pl> <ladp2n$a2a$1@dont-email.me>
    <52ca88fd$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <52ca8c48$0$2175$65785112@news.neostrada.pl> <lag90f$plc$1@dont-email.me>

    W dniu 2014-01-07 08:05, dddddddd pisze:
    > czyli w nośnych nie wolno kabli kłaść?

    Wolno, ale tylko w fabrycznych bruzdach, które były wykonane podczas
    odlewania płyt. Jeżeli takiej bruzdy nie ma to instalacje kładzie się na
    płycie i zakrywa tynkiem.

    > przecież otwór fi60 pod puszkę dużo bardziej osłabi konstrukcję niż
    > bruzdka na 2cm, więc gniazd podtynkowych lepiej w ogóle nie dawać

    Otwór fi 60 nie ma prawie żadnego znaczenia na wytrzymałość takiej
    płyty, pod warunkiem, ze jest wycięty otwornicą diamentową bez udaru.
    Natomiast bruzda 2cm prowadzona wzdłuż całej szerokości płyty poważnie
    ją osłabia nawet, kiedy jest cięta bruzdownicą, ponieważ nawet cięcie
    bruzdownicą nie zwalnia z użycia młotka udarowego, który podczas
    wykuwania bruzdy powoduje powstawanie wgłębnych pęknięć betonu. Poza tym
    jaką masz pewność, że podczas kucia bruzdy nie uszkodzisz prętów
    zbrojeniowych?

    > to zależy, albo prostujesz ściany, albo nie tracisz miejsca :) Ja
    > ścian nie prostowałem, ale kładąc kafelki na podłodze na odcinku <2m
    > była różnica przynajmniej 5cm...

    Ale kto Cię zmusza do prostowania wszystkich kątów?
    Kąty prostuje się tylko tam, gdzie będą miały znaczenie, czyli w kuchni
    i w łazience.
    W pokojach i tak nikt nie zauważy, że dany róg nie ma 90 stopni.
    Najważniejsza jest podłoga, żeby była wypoziomowana i obsadzone w pionie
    futryny oraz okna. Resztę nierówności da się "zgubić" tak, że poza Tobą
    nikt o nich nie będzie wiedział.