  • Data: 2017-05-05 15:58:14
    Temat: Re: Instalacja odgromowa Uziomy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-05 o 14:48, Maniek4 pisze:

    > Eee to wiesz.. Latwo posluzyc sie statystyka pod warunkiem, ze chodzi
    > o zycie, ale czyjes. Sam bys sie nie podlozyl pod takim piorunem. :-)

    > Totez nie mowimy o projektowaniu.

    > Ja mysle, ze Uzytkownik ze swoim sposobem laczenia przysciennych
    > profili kablem sprowadzonym do ziemi nie gada zle. Drogie tez nie
    > jest. Kabel moze sobie biec jak kolwiek, byle do ziemi. Rezystancja w
    > miejscu laczenia profili z pewnoscia bedzie mniejsza jak rezystancja
    > stad do tamtad. Nie namawiam Cie do projektowania takich rzeczy, ale
    > jezeli martwimy sie o radio to i te cztery kabelki zatynkowane i
> [...]

    Niestety Budyń ma rację. Jemu jako projektantowi "nie wolno" i w tym
    jest cały problem, że wiedza i zdrowy rozsądek podpowiadają jak to
    zrobić dobrze tak, żeby działało i było w 100% skuteczne, ale głupi
    przepis wiąże projektantom ręce. Wiąże, albo po prostu wolą się nie
    wychylać dbając tylko o swoje 4 litery, bo ktoś mógłby to
    zakwestionować. Ktoś, kto nie ma pojęcia o zjawiskach i problemach oraz
    faktycznych zagrożeniach i rozwiązaniach, ale umie przeczytać normy :)

    I tu jest cały problem.