    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Date: Mon, 1 Mar 2010 16:51:56 -0000

    > Niektorzy po prostu deklaruja podejscie "jesli dobre to po co zmieniac",
    > a niektorzy szukaja nowych mozliwosci, nowych drog.

    tylko jezeli wejscie na nowa droge oznacza wejscie
    na wyboisty bruk hmm....
    Rozwiazania IB jak pisalem wczesniej sa fajne, ale na ironie
    nie te ktore sa akurat pokazywane przez marketingowcow.
    To co pokazuja marketingowcy to wyboista droga ( aplikacje na PC,
    , dotykowe panele, zarzadzan ie domem przez web) ktora tylko
    z daleka wyglada ładnie - co nie mniej dziala na klientow.

    Jedna z atrakcyjniejszych cech IB, sterowanie glosem,
    niestety na dzien dzisiejszy jest niedopracowana i bardzo
    kiepsko dziala - poniewaz nie ma skutecznych systemow rozpoznawania
    mowy. Jest to idealne rozwiaznie szczegolnie dla inwalidow.

    Generalnie w obecnym czasie systemy IB sa nadal tak
    drogie ze zysk komfortu jest niewspolmierny do wydanych pieniedzy.
    Do serwisu instalacji nie moge zadzwonic po elektryka, tylko
    zazwyczaj musze sciagac np. Twoja firme, co bedzie mnie kosztowalo
    kilkukrotnie wiecej.

    Powiedz szczerze, kto bedzie grzebal w PLC
    zainstalowanym przez Ciebie, oprocz ciebie? Nikt, jestes jedynym
    slusznym serwisantem - dlatego w moim domu instalacje tak przygotuje
    aby byla mozliwosc demontazu calej inteligencji przed sprzedaza,
    poniewaz kto kupi dom, ktorego instalacje tylko ja w mojej skromnej
    osobie bede mogl zserwisowac?

    Uwazam ze IB sa ciekawymi systemami i godnymi uwagi, ale
    dla masowego zastosowania jest stanowczo za wczesniej choc by
    przez zaporowa cene.

    Prawdopdobnie za 15-20 lat technologia upowrzechni sie do tego stopnia,
    bedzie tylu producentow i tylu instalatorow, ze koszt bedzie porownywalny
    z tradycyjna instalacja.

    > Nie drwijcie z innych od siebie, za to ze sa (a moze Wy) inni.

    to nawet trudno drwieniem nazwac, ja tylko sie dziwie ludziom,
    ktorzy kupuja komorke za 1k-2k i jedyne co z nia robia to dzwonia,
    ale GPS jest, choc w sumie nie wiem po co to :-).
    Kupuja komputery po 10k, poniewaz ma zaj..... procesor i te gigahertze, po
    czym
    pisza emaile, jakies dokumenty pod Wordem i to wszystko.
    Kupuja mikrofale z 1000 funkcji i przyciskow, a jedyne co z nia robia
    pozniej, wstawiaja jedzenie i naciskaja przycisk, no czasem moze
    zmienia moc, bo kto by pamietal po co reszta przyciskow.....
    Kupuja sprzet audio z zlotymi koncowkami, zeby potem odsluchiwac
    mp3 nagranych na plyte i slysec cieply/miekki czy co tam jeszcze bas
    i wyraziste brzmienie.
    itd. itd.

    Technika jest fajna, ale musi miec sens praktyczny. Wiem, ze przecietny
    Kowalski ma inne podejscie i lubi wodotryski za ktore zaplaci slono.
    I dobrze, przynajmniej biznes sie kreci i wszyscy sa zadowoleni
    i najwazniejsze ze sam Kowalski jest szczesliwy.

    Pozdrawiam
    Darek