  • Data: 2010-03-01 21:26:26
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:hmh1sr$20c$1@news.onet.pl...

    > Nie o to chodzi. Chodzi o to, że gdzie zwykle znajduje się grzejnik? Pod
    > oknem. Jak otwieram okno to zakręcam grzejnik, jak zamykam okno, to
    > grzejnik odkręcam. łapki mi od tego ruchu nie odpadną.

    Ty, ja tak, ale są osoby, które nawet nie potrafią się obsłużyć zaworem
    termostatycznym. Są to głównie osoby starsze. Sam ma ten problem z moją 76
    letnią mamą, dla której automatyka kotła, czy nawet filozofia termostatu to
    czysta abstrakcja.
    Dam Ci przykład:
    Jest jej zbyt gorąco w domu to otwiera okna i wietrzy chałupę. Termostaty
    wtedy otwierają się na full i grzeją, powodując, że masa energii idzie w
    kosmos. Zamknie okno to jest za gorąco, bo termostaty szaleją i znów otwiera
    okno i tak przez cały dzień. W mkońcu ruszy zaworem i przekręci to albo jest
    teraz za gorąco, albo zimno "jak w psiarni".
    Niestety tak jest z osobami, które nie mają o tym pojęcia lub też pamięć ich
    zawodzi i tu właśnie sprawdza się taka automatyka. Ona ma być niewidoczna
    dla tej osoby i ma działać bezawaryjnie spełniając pokładane w niej zadania.
    Czyli osoba otwiera okno, zawór się przymyka, temperatura w domu spada i
    zmusza do zamknięcia okna, po pewnym czasie, kiedy temperatura się
    ustabilizuje na skutek oddawania ciepła przez ściany to zawór się otwiera i
    doregulowuje temperaturę bez przeregulowań i powodowania przegrzania
    pomieszczeń.