  • Data: 2014-12-23 23:30:33
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 23:04:41 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jelop bo chce usunac aplikacje ktorych nie chce i ktore dostalem? Daj
    > spokoj.

    Nie. Jelop bo jakbys chcial to w godzine po zakupie telefonu mialbys je
    usuniete :-) I zamiast to zrobic to narzekasz na grupie!

    > Przeciez to sie wogole nie broni. Do usuwania aplikacji nie
    > trzeba roota. Fakt, ze do tych trzeba, filozofii czego po prostu nie
    > rozumiem.

    Dostales soft z brandem operatora / producenta telefonu. Kupujac telewizor
    tez dostajesz sprzet z wbudowanym oprogramowaniem - jego tez nie mozesz
    usunac. Podjales wybor - kupiles Sony, wiedzac, ze razem z telefonem
    dostarczane sa niektore apki ktorych w standardzie sie nie da usunac.
    Nadal nie widze problemu :-) Mogles kupic inny telefon jak Ci nie pasuje -
    nikt Cie nie zmuszal :-)

    > Mowimy o oprogramowaniu, nie bebechach.

    A czym jest BIOS i firmware komponentow jak nie oprogramowaniem?

    > Jakiej innej?
    > Jak mam zastapic aplikacje bankowa?

    Mozesz albo zaufac (tak jak robisz to na codzien z wieloma programami) i
    zainstalowac, albo nie ufac i nie instalowac / nie korzystac. Ba - zawsze
    mozesz tez zmienic bank jak apka tego Ci nie odpowiada albo korzystac
    z przegladarki zamiast dedykowanej apki :-)

    > Google jest wlascicielem systemu.

    No i? Ale prawa o jakie prosza apki zaleza tylko i wylacznie od producenta
    oprogramowania i google z tym nie ma nic wspolnego :-)

    > Pisales, ze yanosik jest na gieldzie. Aplikacja bankowa to tez nie jakis
    > garaz.

    I dlatego trzeba im zaufac - gdyby kradly dane juz dawno by ktos to znalazl,
    oglosil, w Internecie by zawrzalo i yanosik stracilby swoj dochodowy biznes:)
    Nie wiem gdzie Ty problem widzisz.

    > Podalem Ci linka, ze taka opcja byla dostepna we wczesniejszej wersji
    > systemu. To nie byl root. Takie cos mozna zrobic z poziomu aplikacji
    > pracujac jak normalny user. Nic wiecej nie chce.

    Az sobie jeszcze raz tam zajrze. Gdyby takie cos bylo mozliwe bez roota to
    dawno mialbys do sciagniecia dziesiatki takich apek. Mi sie zdaje ze sam nawet
    napisales ze wypuscili system z rootem by default, stad taka mozliwosc byla :)

    > Ogladalem na youtubie. Kazdy moze wierzyc w co chce. Mnie nic do tego. :-)

    Poszukaj na allegro ile takie dzialka kosztuja - pare kawalkow miedzianej
    rurki za pare stow mozna opychac - to jest niezly interes :))

    > Mnie pytasz?
    > Tez sie zastanawiam po co google obdarowuje mnie aplikacjami typu
    > chrome, dysk, youtube, google+ itp. Wcale ich nie chce i za zadne skarby
    > nie moge sie ich pozbyc. Podpowiedz mi jak to zrobic legalnie z poziomu
    > uzytkownika.

    Google? Na czystym androidzie nie masz nawet chroma tylko jakas defaultowa
    androidowa przegladarke :-) Normalny android jest golutki i bez zadnych
    apek. To ze miales to wszystko w standardzie "zawdzieczaj" producentowi
    telefonu, ktory sobie takie apki do systemu wgral i tak Ci telefon sprzedal :)

    > Tez bym chcial, ale proponujesz mi zebym ich nie instalowal jezeli nie
    > chce zeby ktos wlaczal mi mikrofon kiedy tego nie chce.

    Nie - proponuje nie popadac w paranoje i uzywac tylko tych apek ktore sa
    znane, duzych producentow / firm, ktore maja dobre opinie w sklepie play.
    I glowe sobie dam obciac jak ktorakolwiek z nich bedzie Cie chciala okrasc
    z prywatnosci :-) Googlowe apki nawet jak im dasz dostep do wszystkiego przy
    instalacji to przy pierwszym uzyciu pytaja czy im zezwalasz np. na
    uzywanie lokalizacji, czy wlaczenie wifi.

    > Niby czemu mam
    > wierzyc, ze ciec bramowy dla zabawy nie bawi sie tym dlugimi nocami?

    Ciec bramowy? Z BZWBK? :-) Nie zrobi tego bo apka na to nie pozwala. Nie ma
    w sobie kodu trojana. To, ze apka chce dostep do mikrofonu nie oznacza, ze
    producent moze Cie odrazu podsluchiwac. Moglby gdyby w kodzie apki dodal
    kod za to odpowiedzialny - czyli umiescil w nim trojana. Serio wierzysz, ze
    w BZWBK ktos umiescilby trojana? :-)

    > Nie bardzo rozumiem czemu to Cie dziwi. Nie mam domu ze szkla, Ty tez i
    > pewnie obaj bysmy nie chcieli. Prywatnosc to to samo.

    Oczywiscie. Tylko ze nie ma paragrafu na to jak sasiedzi beda Cie podgladali
    gdybys mial dom ze szkla. Kradziez danych i nielegalne podsluchiwanie jest
    z kolei nielegalne. I jak pisalem - im wieksza firma tym jej ew. przekrety
    mocniej sie na niej odbija w razie wpadki (a wykrycie trojana w apce ktora
    uzywa miliony ludzi na swiecie to przypuszczam kwestia kilku godzin od
    jej wypuszczenia :-)

    > Chce po prostu
    > miec na nia wplyw. Nie dostaje od nikogo nic za darmo zebym godzil sie
    > na jakie kompromisy.

    Dostajesz to, co kupiles. Kupiles telefon z apkami :-))
    Kupujac XBOXa zarzucalbys Microsoftowi ze nie mozesz grac w pirackie gry?
    Przeciez to ograniczenie :-) Ze nie da sie podlaczyc kontrolera z
    Playstation? No przeciez zaplaciles za niego wiec powinienes moc WSZYSTKO :-)

    > Bank daje mi aplikacje zebym korzystal z jego
    > uslug. Sam wybiore ktore sa dla mnie dobre i ktorym pozwole dzialac. Czy
    > to cos dziwnego?

    Bank daje Ci apke w calosci, a nie w kawalkach. Albo bierzesz calosc albo
    nie. Bank nie da Ci apki w kawalkach, bo mialbys potem do niego pretensje
    ze niektore funkcje w nim nie dzialaja. Analogicznie do XBOXa - chcialbys
    kupic konsole bez pada, a potem narzekalbys ze bez niego nie da sie grac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.