    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja podłogi (problem z wykonawcą)
    Date: Fri, 8 Oct 2010 09:19:05 +0200

    news:i8m788$nac$1@news.onet.pl...

    > zapotrzebowanie mocy liczy sie dla domu...

    To jest jasne, ale zapotrzebowanie to moc ktora trzeba dostarczyc by nie
    bylo zimno. Jak to zrobic to oddzielny problem i czasami rowniez straty. Ty
    przyjmujesz straty domu dla temp. obliczeniowej na poziomie 20C wewnatrz,
    jednak podloga w tym przypadku bedzie cieplejsza a izolacja mniesza.

    > a w domu mam same podłogówki.
    >
    > przyjmuje sie że temperatura pod domem nie spada poniżej 8st więc straty
    > od pofłogi do gruntu są bardzo niewielkie,

    O ile temp. posadzki ma z grubsza temp. wewnetrzna domu a tak przeciez nie
    jest. Straty zwiazane z ogrzewaniem podlogowym przy spadajacej temp. na
    zewnatrz beda rosly lawinowo, bo i temp. zasilania bedzie coraz wyzsza.
    Zimniejszy powrot i potrzebna wieksza moc kotla.

    > Wiadomo że lepiej dac 10 cm ale 5cm dobrego materiału izoalcyjnego nie
    > bezie tragedią, podkreślam jednak że lepiej dac lepszy materiał.

    Ja tego nie liczylem pod tym katem i liczyc nie bede, byc moze masz racje.
    Chociaz dobrze byloby podejsc do tematu z drugiej strony, tj. przeliczyc
    sama podlogowke czy w ogole da rade i ile wiecej mocy trzeba bedzie
    dostarczyc przy mniejszej izolacji a tu mozna z grubsza oszacowac roznice
    kosztow. Ciekawe tez jak bilans sie zmieni jezeli podloga bedzie wykonczona
    deska. U mnie z moca wyrabialem sie dopiero przy 13cm styropianu pod
    posadzka a tu mamy miejsca tylko 5cm.
    Ja sie nie upieram, watek ostatecznie dotyczyl pomylki ekipy, wiec poprawka
    rozumiem, bylaby w ramach wykonywanych prac na ich koszt, bo niby czemu
    inwestor ma ponosic jakie kolwiek koszty ich pomylki? Czy warto rujnowac
    calosc za wlasne pieniadze to musi odpowiedziec sobie watkotworca. Byc moze
    zrezygnowac z podlogowki przy najmniej jako podstawowe ogrzewanie jezeli w
    ogole takowe bylo planowane.

    Pozdro.. TK