  • Data: 2011-01-17 17:29:39
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sty, 01:07, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > mniej pieniedzy. Posiadacz 140 metrowego domku w Polsce mo e tylko do interesu
    > do o y . Komfort wa na rzecz. Tylko e dopiero w tym temacie pojawil si jako
    > argument. Zawsze rekuperator by uwa any za cudowne pude ko oszcz dzajace

    Ha ha ha. Chyba pierwszy watek czytasz o rekuperatorach. O ile
    pamietam (a na grupe czytam i pisze od dobrych 3 lat) to ZAWSZE kazdy
    z posiadaczy / chetnych do posiadania wymienial KOMFORT na pierwszym
    miejscu :-) A oszczednosci sa. Fakt, ze nie takie, zeby sie reku w
    sensownym czasie zwrocil - moze sie zwroci przez okres swojego zywota,
    moze nie. Nie dyskutuje z tym. Wiem za to ze na pewno eksploatacyjnie
    zmniejsza zapotrzebowanie na cieplo i pozwala obnizyc rachunki za
    ogrzewanie.

    [...]
    > domu. To rownie komfort psychiczny. Instalacje mechaniczne pomimo tego e s
    > ciche jak sie zalo y t umiki ha asu ( sporo kosztuj ) nie s nigdy tak ciche
    > jak wentylacja grawitacyjna. Typowa podawana pzrez producent w ywotno
    > wentylator w to jakie 20 tysiecy godzin. Dwa lata znaczy sie przy pracy

    Fajnie, ze to piszesz bo pokazujesz jak wielka niewiedze posiadasz ;)
    20 tys godzin to maja wentylatory za 100 pln.

    http://www.ebmpapst.us/pdfs/motor.pdf

    EBM Papsty maja 100 tys h, co odpowiada pracy przez minimum 12 lat.
    Pracujac na 100m3 czyli na 1/4 wydajnosci ich mtbf spokojnie wyniesie
    20 lat.

    > kosztuj filtry do rekuperatora i na ile wystarczaj . Pewno jak by dobrze

    Filtry to tkanina naciagnieta na druciana ramke. Tkanina na nowy filtr
    klasy EU3 to koszt ok 20 pln. Te filtry sie myje w cieplej wodzie z
    mydlem i dopoki sie nie poszarpia mozna ich uzywac, uzywac, uzywac..
    Szacuje ze jeden filtr wytrzyma te 3-4 lata z praniem 3-4 razy w roku.

    > policzy to koszty cz sci zamiennych, konserwacji, napraw i przegladow w
    > przeciagu 25 lat b d zbli one do ceny rekuperatora.

    Zapomniales jeszcze o smoku!!!! Jak to w bajce :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.