eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ? › Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    Date: Thu, 21 Jun 2012 12:12:44 +0200

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 22:31:28 +0200, Aleksander napisał(a):

    > Dzięki za porady IKSELKO ;) Nie wiedziałem, że tę grupę też czytujesz... ;)
    > Ciekawe od jak dawna - bo od 4-5 lat (jak ja czytuję) przewinęło się tu
    > już masę wątków od paleniu drewnem, mokrym suchym, paleniu EKO, paleniu
    > na ostro, wypalaniu sadzy z komina i masę innych... więc zdaję sobie sprawę
    > doskonale z tego, że im drewno bardziej suche, tym lepiej i wydajniej się
    > nim pali :) Ale dzięki raz jeszcze ;)))

    Że im bardziej suche - tak, ale czy aby na pewno wyjaśniono, DLACZEGO?
    No to wyjaśniłam.

    Bo wacle nie chodzi po prostu o to, że suche "lepiej się pali". Znam dom, w
    którym palono mokrym drewnem - po kilku tygodniach wzdłuż CAŁEGO kanału
    dymnego na ścianie wystąpił smolisty, wilgotny i tłusty wykwit, w całym
    domu pojawił się smród smoły drzewnej, dziegciu. Okazało się, że drewno
    było wilgotne, a tzw przymykanie pieca spowodowało wydzielanie substancji
    smolistych rozpuszczonych w parze wodnej na ścianach komina - i przesiąkło
    to na wylot przez sciany. I nie pomogło nawet kilkakrotne malowanie,
    śmierdziało kilka miesięcy, zanim wyschło,
    --
    XL