    From: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Date: Fri, 20 Mar 2009 19:18:22 +0100

    gadacz102 pisze:
    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    > zł netto?

    A jak za samą działkę zapłacą milion zł, bo marzą o domu nad morzem i
    sprzedadzą własne mieszkanie np. na Śląsku i przyjdą do nadzoru i są
    problemy to krzyczą i mówią, że na klamce... albo nie wypuszczą nas z
    pracy. Tak naprawdę podziwiam takich ludzi, że mają odwagę postawić
    wszystko na jedną kartę. Jakiś czas temu z kolegą odbieraliśmy "domki"
    nad morzem - bliźniaki w pełni wykończone, było ich z 10 na początek, bo
    developer buduje dalej, ale cena to 700 tys. za takie cuś (cześć
    bliźniaka). Zeszły na pniu, skąd ludzie mają taką kasę? Uświadomiłem
    sobie, że gdybym dostał taki kredyt ;) to moje wnuki by jeszcze go
    spłacały biorąc pod uwagę, że mam 32 lata. Ostatnio też ktoś nam się
    spłakał wziął milion dwieście tys. na budowę, uhhh... IMHO biorąc taką
    kasę nie opłaca się kombinować z powiększaniem domu nadbudowywaniem czy
    innymi cudami (trzeba legalnie to zrobić), bo ludzie wtedy niemal idą z
    torbami przez nadzór. Ale marzycielom się udaje, było ich sporo, a jacy
    szczęśliwi, że wybudowali i zaryzykowali... ja raczej nie mam nawet co
    marzyć o jakimkolwiek własnym.