    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak organoleptycznie sprawdzić różnicówkę
    Date: Mon, 26 Jan 2009 14:17:55 +0100

    J23 napisał(a):
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, wystarczy.
    > U siostry jest nowa instal.elektr. i wszystko było cacy do czasu malowania.
    > Dom w budowie wiec nie wszystkie gniazdka pozakladane i nagle po malowaniu
    > zaczelo wywalać różnicówkę. Nie od razu oczywiście, czasem zapalili światło
    > w 1 pok i nic, na koryt. i łup. Innym razem zapala światło zupełnie w innym
    > pomieszcz. i znów poleciała.
    > Okazało się że w jednym z pomieszczeń gdzie nie było zał. gniazdko podczas
    > malowania
> [...]
    właśnie na razie mam jedną różnicówkę i podięta jest pod obwód, z
    którego korzystają Panowie od ocieplenia poddasza (ot tak dla ich
    bezpieczeństwa), jeden jak się dowiedział, że jest różnicówka chciał
    pokazać drugiemu, że jest odważny trzymając w jednym ręku N dotknął
    zewnętrzną stroną dłoni przewodu fazowego, różnicówki nie wywaliło, a on
    odczuł przepływ prądu - zasygnalizował mi, że chyba coś mam nie tak bo
    powinno wywalić różnicówkę.
    Nie wiem, czy sama różnicówka nie ma jakiejś zwłoki, bo dotyk był
    naprawdę krótki, nie mniej chiałbym sprawdzić działanie różnicówki w
    obwodzie.
    Dlatego skorzystam pewnie zrobię jak piszecie zewrę N z PE

    Ariusz