  • Data: 2010-01-31 14:20:06
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hk3vt6$29j9$1@news2.ipartners.pl...

    > To nie są dywagacje tylko prawa fizyki których przerywaną pracą pan nie
    > zmienisz.
    > To co zastosowałeś to ewidentny knot zamiast poprawnie ustawiać u klienta
    > przepływ w instalacji.

    No to jeszcze raz tym razem po wolutku i spróbuj zrozumieć, bo widzę, że
    masz z tym sporo problemów.
    Dzięki algorytmowi, który po osiągnięciu maksymalnej temperatury z
    kolektorów, przechodził w tryb pracy przerywanej tzn. zatrzymywał pompę
    kolektora i dawał czas na dogrzanie glikolu do najwyższej temperatury na
    słońcu, a nastepnie przepompowywał to ciepło do CWU do chwili, kiedy
    temperatura glikolu w kolektorze spadła o kilka stopni ustawionej histerezy,
    udało się podwyższyć maksymalną temperaturę wody CWU do której była ta woda
    grzana tym samym kolektorem w dokładnie tych samych warunkach pogodowych o
    4-5 stC.
    Powtarzam jeszcze raz to nie są moje sny, ani wymysły, lecz doświadczenia,
    które przeprowadziłem na kilku instalacjach.
    Eksperymentowaliśmy z róznymi algorytmami pracy porównując je ze
    sterownikami produkowanymi w tamtym czasie przez inne firmy.
    Robiłem testy zarówno ze stałym przepływem jak i przerywanym od samego
    początku oraz mieszanym tzn. po wstępnym dogrzaniu stałym przepływem
    przechodziłem na pracę przerywaną dzięki, której udawało się "dopompować"
    układ.
    Czy jest to lepsze od regulacji prędkości przepływu czy też gorsze tego nie
    wiem, bo nigdy nie porównywałem swojej elektroniki z elektroniką
    umożliwiającą regulację prędkości przepływu. W tej materii nie będę się
    wypowiadał.
    Tym bardziej i Ty się nie wypowiadaj.
    Jakim prawem się wypowiadasz porównując te 2 algorytmy, skoro z przerywanym
    nie miałeś w ogóle styczności ?
    Jeżeli ktokolwiek tu pisze pierdoły to z całym szacunkiem nie jestem to ja.
    Ja opisałem swoje doświadczenia tylko na marginesie, a Ty zaraz z tego
    zrobiłeś aferę jak by to było aż tak istotne w obrcnych czasach, nowszysch i
    bardziej złożonych technologiach.

    > Nie wciskaj ciemnoty i szanuj wiedze innych a nie będziesz musiał czytać
    > takich tekstów.
    > Proste.

    Jaką masz tę wiedzę ? Bo użytkujesz od kilku miesięcy solary to reszta ludzi
    dla ciebie to idioci ?
    W którym miejscu okazałem brak poszanowania ?

    > To co przedstawiłeś to wciskanie kitu a nie dzielenie się wiedzą.

    I znów zaczynasz dywagować.
    Jeszcze raz powtarzam to nie są moje przypuszczenia lecz moje doświadczenia.
    Jakim prawem masz czelność je podważać na zasadzie li tylko teoretycznej i
    twojej wyobraźni ?
    Co zaś się tyczy sterowników do kolektorów to na rynku jest ich cała masa.
    Są mniej i bardziej skomplikowane. Nie wiem czym dysponujesz w swojej
    instalacji, ale wiem, ze większość ludzi licząc kasę wybiera te najtańsze.

    > Gotowce sa od lat 50tych bo tak długo są znane kolektory.
    > Tak naprawdę to prawidłowy algorytm działania sterownika solarnego wymaga
    > trzech czujników temperatury oraz sterowania PWM pompą.
    > Ja taki algorytm mam.

    Tyle, ze tego typu algorytmy to efekt badań wielu firm i zbierania
    doświadczeń przez wiele lat. Sterowniki takie są na rynku od niedawna.
    Wcześniej sterowniki nie posiadały takich algorytmów, a wręcz nawet opierały
    się tylko i wyłącznie na jednej jedynej temperaturze, temperaturze samego
    solara. Śledzę poczynania firm i dorobek w tej branży od przeszło 10 lat i w
    tym okresie to właśnie zaobserowałem, a Ty mi tu wyskakujesz z
    doświadczeniami z lat 50-tych. Wybacz ale wtedy jeszcze nie było takiej
    elektroniki.

    > Długi dłuższy. Ja piszę tylko w asemblerze bo tu programy są krótkie i
    > zżerają mało pamięc
    > Sterownik to w większości proste założenia włącz wyłącz które po
    > rozrysowaniu na kartce papieru przelewasz na źródło.

    Tyle, że o wiele więcej zależności, które komplikują algorytm.

    > Za każdym razem wypinasz się ze swoją wiedzą i doświadczeniem i z góry
    > traktujesz każdego uważając że twoja racja jest racniejsza.

    Ależ wręcz przeciwnie. Początkowo nic nie pisałem o moich doświadczeniach.
    Napisałem dopiero wtedy, kiedy zacząłeś robić ze mnie szmatę.

    > Zwróć uwagę że nieraz przyznałem ci uwagę ale uważam że kiedy trzeba to
    > trzeba powiedzieć wprost że to dyrdymały nawet gdyby miało to uszkodzić
    > reputację nieomylnego. Potrafisz być do tego stopnia narcyzem we własnej
    > wiedzy że piszesz i wydaje ci się że rozmówca nie wie o tym co to
    > legionella albo optymalna temperatura do kąpieli.

    Wybacz, ale jednoznacznie nie wynika to z wypowiedzi rozmówców, a ja nie
    jestem wróżką czarodziejką.
    Skąd niby mam wiedzieć, że Ty wiesz skoro piszesz coś co temu zaprzecza ?

    > Jezeli więc głosisz błędne teorie jak ta z pracą przerywaną i zwiększeniem
    > uzysku to wystawiasz swój autorytet na szwank.

    To jest tylko Twoje zdanie, osoby, która jak widać ma niewielkie
    doświadczenie w tej materii i opiera się tylko i wyłaczmnie na obserowaniu
    własnego nosa :)

    > To samo dotyczy jak to napisałeś co mnie wogóle rozśmieszyło że to co
    > wyprodukuje kolektor w zimie to częściowo zasługa tego że zbiornik stoi w
    > ciepłej kotłowni. Widać nie masz jednak wystarczającej wiedzy skoro nie
    > wiesz jak zlicza się wyprodukowaną energię.

    Matko i córko jaki Ty jesteś ograniczony :)
    Nie pisz takich bzdur, które wynikają z twojej nieumiejętności zrozumienia,
    a już tym bardziej nie zmyślał i nie przypisuj mi swoich wyobrażeń.