  • Data: 2019-03-04 09:12:50
    Temat: Re: Jak to jest
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Mar 2019 23:49:25 +0100, ToMasz wrote:
    > Ty uważasz że tabliczka mnożenia jest nie potrzebna.

    Ty natomiast najwyraźniej uznajesz zasady pisowni łącznej i rozdzielnej
    za opcjonalne. :)

    > w zasadzie masz
    > racje, ale zgodzę się z Tobą, jeśli dzieci zamiast wkuwania tabliczki
    > mnożenia będą umiały użyć kalkulatora, a zaoszczędzony czas wykorzystają
    > na naukę ważniejszych, przydatniejszych rzeczy.

    Otóż to.

    > Teraz wyobraź sobie język polski, bez U/Ó Ż/RZ H/CH itd. Nie w sensie
    > znikną, powstanie dowolnośc, tylko z dwóch form jednakowo brzmiących
    > pozostawiamy jedną. Ile godzin nauki w szkole i domu to zaoszczędzi
    > każdemu dziecku? o ile łatwiej będzie pisac na klawiaturze?

    Dobra dobra - ale ja mówię o bardzo niewielkiej zmianie podejścia do
    "nauki" (w cudzysłowie, bo uważam że wkuwanie nie jest żadną nauką, a
    jest wręcz dla niej szkodliwe), a ty o rewolucji. Twoja opcja
    ortograficzna nie jest w żaden sposób zła, ale nikt się na nią nie zgodzi
    z dnia na dzień - to wymaga drobnych zmian w iteracji wielu pokoleń.

    Mateusz