  • Data: 2009-11-05 10:51:08
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hcu942$m05$1@news.onet.pl...

    > ze na kapiel dla calej rodziny wystarczy, a potem mozna spokojnie grzac
    > niewielka moca przez cala noc. Ja dalem sie wmanewrowac na kociol 25kW "bo
    > musi byc zapas mocy na CWU", a w praktyce juz 2 sezon mam na kotle
    > ustawiona moc w okolicach 9-12kW i jest to w zupelnosci wystarczajace.

    Chodzi o to, ze ta "niewielka moc" jak piszesz bedzie zuzywana cala do
    grzania CWU i nie nagrzeje CO, lub odwrotnie. Nic tu nie da malo mocy, bo
    baniak 300L to baniak 300L i trzeba go grzac przez odpowiedni czas relatywna
    moca. Im cieplej tym szybciej. Jak temp. za pompa bedzie wysoka to jej COP
    spada. Jak go nie kijem to pala. Dyskusja jest ciekawa, a metod rozwiazania
    problemu nie tak znowu duzo i trzeba sie niezle naglowic.
    Jaka temp. daje Ci kociol przy mocy 9 - 12KW na CWU?

    Pozdro.. TK