  • Data: 2013-09-28 15:31:10
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >stanial o polowe :) Placilem 35 pln, place 16 pln i odbieraja te smieci
    >2 x czesciej. Moznaby wiec powiedziec, ze potanial ponad 4-ro krotnie :-)

    U mnie (mała gmina pod Toruniem) opłaty za wywóz śmieci podrożały ..

    Poprzednio płaciłem około chyba 25zł za pojemnik 120L opróżniany co 2
    tygodnie. W tym pojemniku wrzucało się wszystko. Jako że jednak mam rodzinę
    4 osobowa to było stanowczo za mało więc i tak śmieci częściowo
    segregowaliśmy (papier , plastik) i wywalaliśmy w punktach do zbiórki
    surowców sortowanych.

    Teraz płacimy 40zł za miesiąc. Śmietnik pozostał ten sam , tyle że teraz on
    słuzy do śmieci komunalnych i innych niesortowanych. Dodatkowo zamówiłem w
    firmie dodatkowy pojemnik na trawę (choć jak ktoś nie przeczytał umowy jaką
    podpisała gmina z MPO nie wiedział że można zamówił za darmo taki pojemnik ,
    a normalnie o nim nie wspominają ani nie dają ;) Dodatkowo dostaję 3 worki
    do których wrzucamy papier-metal-szkło i jedne worek do szkła.
    Jak zabraknie worków to można dostać z MPO ...
    Smieciary zabierają tyle worków ile jest wystawionych , ale uwaga ! jest
    zapis w umowie że zabierają TYLKO te które są z MPO. Jak jest coś w innym
    worku to zalezy tylko i wyłącznie od dobrego humoru osoby która odbiera
    śmieci ...
    Niestety u mnie czasami biorą jakieś śmieci jeśli nie są w oryginalym worku
    a czasami nie :(
    Trzeba później te śmieci przeładować do worku "oryginalnego" aby zabrali ...
    Niestety mimo że w umowie powinni dawać razem 4 worki za kazdym razem to
    jakoś zostawiają często tylko 3 worki ...
    Zapewne dostali "przykaz" z góry ...

    Jak dla mnie mimo że płace więcej to jest dla mnie ... lepiej ...
    Nie muszę jeździć z surowcami i wywalać ich w Toruniu , mam tez miejsce na
    popiół bo pojemnik z odpadami komunalnymi jest dość pusty niemalże zawsze

    Jedynie co wkurza to że surowce wtórne są rzadko odbierane (raz na miesiąc).
    Nie ukrywam że śmierdzi z worków okropnie , bo workach są też plastiki po
    jogurtach lub po metlaowe puszki po kociej karmie ...
    Trawa odbiera raz na dwa tygodnie w "sezonie" i raz na miesiącą poza (po co
    w zimę ???)
    A śmieci komunalne co 2 tygodnie ...

    Ja jestem zadowolony.
    Jeżdżą różne śmieciarki , nie mieszają w śmieciarkach śmieci.

    Są organizowane co jakiś czas (tylko trzeba zgłosić) wywózki rzeczy
    wielkogabarytowych , tyle że trzeba się szybciej "umówić" ...

    Ja jestem zadowolony ...