    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Date: Thu, 4 Jun 2009 00:15:18 +0200

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:h06bj7$t6f$1@inews.gazeta.pl...

    > deski nagrzewać się nie mogą od promieni słonecznych ponieważ są pod
    > dachówką i izolacją przeciw choćby śniegowi pod dachókami które to
    > dachówki
    > skolei są na kontrłatach

    Pozwolę sobie przypomnieć o czym jest rozmowa. Wobec tego przytoczę fragment
    autora wątku:
    "Układam gont na dachu. Technologia wymaga aby połać była wentylowana"
    Teraz wskaż mi palcem, gdzie jest mowa o dachówkach ?
    Ponadto dachówek nie montuje się na kontrłatach, lecz na łatach.
    Poza tym gont kłądzie się na deskowaniu i na takim dachu, gdzie jest gont
    nie ma ani jednej łaty.

    > gdyby było jak piszesz to termos nigdy nie utrzymałby ciepłego płynu
    > wewnątrz nawet przez godzinę

    Termos wewnątrz posiada dokładnie to samo co Ty masz w głowie - próżnię :)
    Mówiąc inaczej nie ma tam żadnego gazu, a tym samym nie ma konwekcji,
    dlatego jest tak dobra izolacja.
    Gdyby tam się znajdowało powietrze to ten termos nie utrzymał by ciepła
    nawet przez godzinę.

    W nawiązaniu do deskowania - luka wentylacyjna ma inne zadanie. Ona po
    pierwsze osusza deski, ale także odbiera od nich ciepło latem.
    Izolację termiczną dla domu natomiast stanowi wełna mineralna.

    > opisałem.
    >
    > lepiej żeby z twojej pracy chwalili się ci co im robiłeś bo chwalenie
    > samego
    > siebie jest nic nie warte

    Ja w całym swoim życiu nie położyłem ani jednego dachu (poza dachem budy dla
    psa - prawdziwa willa ocieplana wełną i styropianem posiadająca membrany
    paroprzepuszczalne), ani sobie, ani nikomu innemu.
    Technologię znam tylko dlatego, że samemu kilka lat temu potrzebowałem na
    własnym domu wymienić dach i zanim do tego doszło przez kilka miesięcy
    poznawałem technologie i przeróżne rozwiązania dachów, a zrobili mi to
    "fahofcy", których też nie udało mi się dopilnować do końca.
    Ponadto chodzę po budowach w nieco innym charakterze i niejedno widzę.
    Zaróno jak robią to fachowcy i jak robią partacze, po których inwestorzy
    muszą poprawiać.

    > zakładasz że klej dalej trzyma czy sprawdzałeś bo jak zakładasz to chwal
    > się
    > sam bo tylko to ci zostało a ci którym robiłeś ciebie przeklinają :)

    Nie zakładam. Ja to sprawdziłem, bo sam byłem ciekaw. Na strychu ponad
    piętrem nie mam położonej wełny na dachu, gdyż jest mi tam niepotrzebna.
    Wełna jest tylko i wyłącznie na skosach ponad pomieszczeniami piętra oraz na
    stropie ponad piętrem.
    Zatem jest swobodny dostęp do membrany znajdującej się od połowy dachu, aż
    do kalenicy.

    > a kim ty jesteś żeby oceniać czy mam kultury tyle ile trzeba czy też nie
    > poza tym kim jesteś żeby ustalać co to kultura a co nie :)

    Kimś, kto ma więcej wiedzy i doświadczenia od Ciebie i nie pieprzy takich
    głupot jak Ty działając na szkodę innych.

    > pomyśl nad tym

    Raczej Ty pomyśl nad tym co tu wypisujesz dając ludziom złe rady.
    Wybacz, ale uważam i nie tylko ja tak tu uważam, ze nie masz na ten temaż
    żadnego pojęcia. Daj sobie spokój ze złymi radami, bo robisz ludziom
    krzywdę.