  • Data: 2021-12-17 13:14:44
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.12.2021 o 12:27, A S pisze:

    > dziekuje. Mam już 2 przetwornice do testów.

    Korzystając z okazji, teraz ja Ciebie o coś zapytam.

    Sądzę że masz największe doświadczenie z pompami na grupie :)

    Mam oczko wodne i chcę sobie założyć tam 2 pompy.
    Jedną do filtra a drugą do fontanny.

    Znajomy obok też ma oczko ale założył je wcześniej i robił doświadczenia
    z pompami do filtra.

    Przeszedł już szlak pomp wszelakich. Kupował pompki do paliwa/wody i
    kupował pompki od kampera czy łodzi. Były to pompy komutatorowe
    (szczotkowe) i zawsze jakaś mu zdychała po czasie. Zasilanie tradycyjnie
    z panelu i PWM/akumulator ale dodatkowo przetwornica, żeby sobie
    regulować moc. Za moją namową w końcu kupił pompę bezszczotkową
    (Arduino) 8W i tam mu wytrzymała znacznie więcej. Nawet jest zadowolony
    w końcu. Ja chciałem również kupić taką pompę ale jeśli chodzi o
    fontannę, to chciałem użyć pompy 20-50W ale słyszałem że bezszczotkowe
    (chińskie) są również awaryjne. Chodzi o coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/dc-12v-bezszczotkowa-zatap
    ialna-pompa-wodna-800l-11462064304

    Może miałeś coś podobnego u siebie i wiesz jak wygląda jej wytrzymałość?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>