    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Date: Thu, 23 Dec 2010 00:03:57 +0100

    news:ietmsd$lqj$1@news.onet.pl...

    > Przy welnie na poddaszu podobne kłopty przy oknach dachowych np

    To prawda, dla tego nalezy dazyc do jak najcienszej izolacji ale cieplej.
    Dla tego warto stosowac cieplejsze materialy.

    > Mysle ze róznice rzędu 0.003 czy 0.005 sa w praktyce pomijalne

    Nie chce mi sie liczyc, moze tak. W praktyce jednak nie o to chodzi.

    > Supermata np jest 30% drozsza od isomaty.
    > A róznica w lambdzie to 0.003.
    > Może ktos dokaldnie policzy ale cos mi sie zdaje ze stosujac 25cm
    > supermaty w stosunku do isomaty zaoszczedzimy "ciepla' za równowartość
    > dobrej flaszki rocznie. A zaplacimy za material 30% drozej.

    Nie moge znalezc tej isomaty, ale np. znalazlem na Allegro unimate lambda
    0,039 za 14,18/15cm/m^2
    http://allegro.pl/welna-mineralna-isover-uni-mata-un
    imata-gr-15-cm-i1357733576.html
    i supermate 0,033 za 21,54/15cm/m^2
    http://allegro.pl/welna-mineralna-isover-supermata-0
    -33-150-koszalin-i1372215039.html

    34% drozej. Jak ktos widzial obie to wie, ze nie mozna ich porownywac.
    Unimata to wata, a supermata to zwarty koc. Nie bede liczyl jak to
    relatywnie sie oplaca bo ktos juz to zrobil, ale chcac uzyskac jakies tam
    zalozone parametry to trzeba wybrac, czy cieniej, czy grubiej i tak samo
    cieplo godzac sie na problemy z obrobka okien i obnizeniem pomieszczenia. Ja
    mam murlate 60cm od stropu i nie moge sobie obnizac w nieskonczonosc. Jak
    ktos ma do ocieplenia prowizoryczny strop na jetkach to welny moze dac i
    metr. Sedno problemu to parametry izolacyjne a nie wylacznie porownywanie
    relatywnej grubosci. A flaszka to wiesz, generalnie jestem za ale pewnych
    rzeczy poprawic prawie sie nie da, a w moim przypadku za gaz placic trzeba.

    Pozdro.. TK