  • Data: 2010-12-23 22:02:43
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Gru, 22:01, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Ale tak się przecież nieraz robi. Styropian i na nim 5-6cm wylewka
    > żeby dało się po tym strychu chodzić.
    > Stropodach też ociepla się styropianem.

    Bezsensu - wylewka to znowu koszty. Zwykly drewniany strop, na tym
    byle jakie dechy czy OSB i mozna ew. pierwsza warstwe wylozyc ~5-10cm
    welna jako zabezpieczenie ogniowe, a na to faktycznie styropian. Bez
    tego przy pozarze praktycznie odrazu styro zaczalby sie topic, kapac i
    wytwarzac ten swoj mega-trujacy gaz. Z warstwa welny mamy przynajmniej
    pare/nascie minut na ewakuacje. Stryszka wiele by nie bylo - mi to sie
    widza dachy z nachyleniem 20-25stC maksymalnie. Lepsza piwnica, choc
    to spory koszt, ale w piwnicy mozna robic bardzo klimatyczne
    pomieszczenia rekreacyjne (kino, jacuzzi, silownia, bilard, sauna) -
    jakos mi to bardziej w piwnicy sie widzi niz na poziomie
    mieszkalnym :) Oczywiscie podstawa to warunki gruntowe - musza byc
    perfekt (jak u mnie - dom polozony na suchym jak na pustyni piasku,
    nawet kanal 2m wglab jest wiecznie suchy. Do tego sciany z silki 18cm
    + 30cm styro grafitowanego + okna w jakims przynajmniej 5-6-7
    komorowym profilu i z szybami U 0,5, montaz w warstwie ocieplenia na
    tasmach illbrucka :) Wentylacja oczywiscie mechaniczna - cala
    instalacja ukryta nad stropem nad ociepleniem.. Ogrzewanie -
    elektryczne maty grzewcze sterowane indywidualnie per pokoj na grubej
    wylewce (~15cm), grzane wylacznie w II taryfie. Zuzycie energii w
    takim domku wyjdzie maks 4-5 tys kWh czyli ok 100 pln miesiecznie, z
    CWU jakies 150-170 :)

    Narazie taki bedzie moj nastepny dom ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.