  • Data: 2009-05-21 08:44:36
    Temat: Re: Jaki kocioł?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gv31ia$um5$1@news.onet.pl...

    > Zgadza się, rozważałem i taką opcję (a właściwie tylko rurę doprowadzającą
    > powietrze, bo komin mam), jednak wczoraj hydraulik wybił mi turbo kocioł z
    > głowy. Twierdzi (być może bezpodstawnie) że takie kotły są duzo bardziej
    > awaryjne niż atmosferyczne. Uważa, że jesli robić tanio, to atmosferyczny,
    > jeśli drogo to kondensacyjny.

    Kocioł z zamkniętą komorą ma tylko jeden element do zepsucia się więcej -
    wentylator. Kocioł atmosferyczny jest faktycznie tani w zakupie, ale nie w
    eksploatacji. Pytanie czego oczekujesz. IMHO najlepsze na dziś rozwiązanie
    to:
    1) sztacht kominowy z cegły lub ceramiczny 160mm
    2) wewnątrz rura kwasówka z odprowadzeniem kondensatu
    3) kocioł niekondensacyjny z ZKS podłączony do tej rury oraz do tego
    sztachtu (jako kanał powietrzny)

    Ponieważ na kilku metrach nastąpi i tak pełne schłodzenie spalin w rurze
    przez wciągane powietrze to uzyskujemy sprawność jak w kotle kondensacyjnym.