  • Data: 2009-02-01 21:48:29
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zabezpieczenia wynikają z przydziałów mocy.
    > Niestety nie produkuje się zabezpieczeń o dowolnych wartościach lecz wg tzw.
    > typoszeregu
    > ... 6, 10, 16, 20, 25, 32 ... A
    > I tak dla poszczególnych zabezpieczeń maksymalna pobierana moc może wynosić:
    > 6A 3 x 6A x 230V = 4140W = 4,14kW
    > 10A 3 x 10A x 230V = 6900W = 6,9kW
    > 16A 3 x 16A x 230V = 11040W = 11,04kW

    Mam przydział mocy 11 kW, umowa przyłącza stwierdza, że jest ono na 11 kW, a w
    protokole elektryk robiący przyłącze wpisał zabezpieczenia przedlicznikowe 3 x
    20A, i rzeczywiście jest 3 x 20A.

    Zalicznikowe mam 16A (prawidłowo przecież bo o jeden rząd niższe niż
    przedlicznikowe), więc pociągnę maksymalnie 11kW. Wszystko się zgadza. Gdybym
    wnioskował o 12 kW, założyliby mi przedlicznikowe 25A, teoretycznie mógłbym u
    siebie w rozdzielnicy dać tu i tam 20A, tylko właściwie po co?

    Pozdrawiam
    e-kran