  • Data: 2009-02-01 21:53:09
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lut, 22:48, "e-kran" <e...@o...pl> wrote:
    [...]
    > Mam przydział mocy 11 kW, umowa przyłącza stwierdza, że jest ono na 11 kW, a w
    > protokole elektryk robiący przyłącze wpisał zabezpieczenia przedlicznikowe 3 x
    > 20A, i rzeczywiście jest 3 x 20A.
    >
    > Zalicznikowe mam 16A (prawidłowo przecież bo o jeden rząd niższe niż
    > przedlicznikowe), więc pociągnę maksymalnie 11kW. Wszystko się zgadza. Gdybym
    > wnioskował o 12 kW, założyliby mi przedlicznikowe 25A, teoretycznie mógłbym u
    > siebie w rozdzielnicy dać tu i tam 20A, tylko właściwie po co?

    Jak to po co - po to zeby moc ciagnac 13,8kW, a nie 11kW, jezeli
    mialbys takie zapotrzebowanie, placac jednak energetyce za przylacze
    tylko za 11kW - roznica prawie 3kW = ok 500-600 pln w kieszeni :)
    Chodzi o to, ze gdybys zawnioskowal o 13,5kW to tez dostalbys
    zabezpieczenie glowne 20A, a zaplacilbys pare stow wiecej za
    podlaczenie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.