  • Data: 2009-02-01 22:39:36
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak to po co - po to zeby moc ciagnac 13,8kW, a nie 11kW, jezeli
    > mialbys takie zapotrzebowanie, placac jednak energetyce za przylacze
    > tylko za 11kW - roznica prawie 3kW = ok 500-600 pln w kieszeni :)
    > Chodzi o to, ze gdybys zawnioskowal o 13,5kW to tez dostalbys
    > zabezpieczenie glowne 20A, a zaplacilbys pare stow wiecej za
    > podlaczenie!

    No dobrze, tylko że ja nie potrzebuję większej mocy, nawet chwilowej. Tak mi
    się teraz wydaje. Indukcja, zmywarka, pralka, piekarnik, czajnik
    bezprzewodowy, oświetlenie (sporo halogenów), czasami wiertarka, i na razie
    odpukać ani razu nie wyskoczyło zabezpieczenie nadprądowe. Mimo, że te
    urządzenia pracują u nas w miarę w tym samym czasie (nie twierdzę, że
    wszystkie jednocześnie).
    Staram się redukować pobór (no dobra, do halogenów mam słabość ;-)). Gdybym
    żarł więcej niż 11kW to chyba bym się załamał :-)

    Ale rzeczywiście, z rachunków Twoich rachunków wynika, że umiejętnie
    dobierając żądaną moć przyłącza można mieć de facto trochę więcej niż się
    zapłaciło.

    Pozdrawiam
    e-kran