  • Data: 2009-12-03 21:25:06
    Temat: Re: Jaki wentylator
    Od: Tomek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Roman pisze:
    > Witam
    >
    > Potrzebuję zrobić wentylację kotłowni w domu.
    > Sprawa polega na tym, że gdy dorzucam opał do pieca w kotłowni robi się gęsto
    > od dymu, który przedostaje się dalej do domu.
    > Pomyślałem o jakimś wentylatorze, który przez kawałek rury odciągnąłby w ciągu
    > kilku (-nastu) minut ten dym na dwór.
    > Proszę o pomoc w wybraniu odpowiedniego wentylatora.

    Proponuję zrobić powiedzmy 10 wymian na godzinę.
    W treści nie podałeś wymiarów pomieszczenia - załóżmy, że jest to 3x3x3m
    czyli 27m^3 czyli przy 10 wymianach wentylator powinien odciągnąć 270m3/h
    Na rurach i wyrzutni niech opór wyniesie 100Pa to max.
    Więc potrzebujesz wentylatora o wydajności 270m^3/h przy sprężu 100Pa
    http://www.ranska.pl/szukaj
    Najtańszy wychodzi Harman RM 125/300 za 376zł
    Do tego dałbym wyłącznik czasowy, który po dwóch wymianach - czyli 12
    minutach od załączenia wentylacji wyłączyłby ją. Koszt takiego
    wyłącznika to jakieś 180zł