    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Date: Mon, 18 Apr 2011 08:22:23 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:iofm4d$mlv$1@news.onet.pl...
    > Bzdury jakieś. To znaczy ze ja mając teraz 12 cm styro i wydając na
    > ogrzewanie 1500 zł(drewno) po dodaniu 10cm styro zejdę z kosztami do 700 zł?
    > Chyba sam w to nie uwierzysz?

    nie bzdury tylko ocieplenie trzeba ogarnąć całosciowo. Jesli X kwh ucieka przez
    ściany a Y przez wentylacje, dach, do ziemi, przez okna itp to powiekszanie grubosci
    izolacji sciany ma sens dopóki X jest jakos tam porównywalne z Y. Jesli X stanowi
    tylko 5% Y to nawet dając pół metra styro praktycznie nic nie zyskamy.

    dlatego jak namawiamy do zwiększenia izolacji sciany to jednoczesnie mówimy o próbie
    eliminacji strat ciepła przez pozostałe drogi. Wiec jesli w tym budynku który buduję
    dam okolo 30cm ocieplenia scian to i konsekwentnie okna dam 3-szybowe, odzysk ciepła
    z wentylacji itd.

    W tym budynku który mieszkam zużywałem dziennie od 3500m3 gazu - po ociepleniu ścian
    dodatkowo 5cm styro zużycie spadło do jakis 2200m3. I oczywiscie dodanie jeszcze 5cm
    pewni by cos dało, ale dodanie 10cm juz niewiele bo projekt jest posocjalisyczny i
    mostków gdzie indziej mam od cholery. Nadmienie ze kiedys na stropie miałem 20cm
    wełny, dodałem jeszcze 15cm a zużycie gazu ani drgnęło.

    b.