    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Date: Mon, 18 Apr 2011 05:08:04 -0700 (PDT)

    On 18 Kwi, 13:21, "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote:
    > U ytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisa w wiadomo
    cinews:b821696b-45ba-408b-8561-b5e98bacb2a9@j25g2000
    vbr.googlegroups.com...

    > Ja mieszkam w szereg wce (185m2 pow. u ytkowej) i mia em cian frontow i
    > od ogr dka tr jwarstwow (ceg a modularna + styropian 6cm + pustak MAX),
    > dociepli em jeszcze ciany czo owe 5cm od po udnia i 8cm od p nocy i
    > zu ycie gazu spad o o 100m3/rok w stosunku do lat poprzednich. Kiedy
    > zu ywa em 1600m3 gazu na rok, teraz 1500m3. Za ocieplenie (materia +
    > robocizna ok. 120m2) zap aci em 10 tys. z , a wi c inwestycja zwr ci si po
    > 50 latach tak mniej wi cej.  :D
    > Aha, zu ycie gazu z podgrzewaniem ciep ej wody i gotowaniem (2 osoby).

    Czyli mniej więcej moje obliczenia są poprawne co do oszczędności.
    Natomiast co do inwestycji to gdy wykonujesz i podejmujesz decyzję czy
    5 cm czy 10 cm styropianu to praktycznie inwestycja wzrasta jedynie o
    koszt samego styropianu i o tym pisałem. Może 100 PLN to niewiele ale
    tu 100 tam 100 i tak można trochę poskładac, za ileś lat jak będę na
    emeryturze to cena ogrzewania będzie wyższa natomiast, dochody
    znacznie niższe. Warto inwestowac we wszystko co przynosi oszczędności
    powyżej odsetek bankowych.
    Pozdr