  • Data: 2009-03-16 08:37:21
    Temat: Re: Jakie farby do wnętrz?
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 09:19:35 +0100, wolim napisał(a):

    (...)
    > litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    > Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Generalnie nie ma farb zmywalnych, chyba że mówimy o olejnej albo
    epoksydowej, ale tego w mieszkaniu używać raczej nie będziesz. Żadna nie
    jest całkiem odporna na zmywanie, natomiast większość będzie dostatecznie
    odporna na przetarcie lekko wilgotną szmatką :) Z farb dostępnych w
    marketach odradzam duluxa, gdyż są z nim same problemy o czym możesz
    poczytać sobie w internecie. Oni mają dobry marketing i nic pozatym. Z
    moich doświadczeń wynika, że nie da sie kupić dwóch puszek kolorowego
    duluxa i liczyć na ten sam odcień (sprawdzone ostatnio z pomarańczową,
    brązową, zieloną i niebieską - każda puszka danego koloru to inny odcień -
    inwestor zastanawia sie teraz co z tym zrobimy :))). Zaryzykowałbym dekoral
    akrylit W, ich farby są ok i mają dobry stosunek cena/jakość. Co prawda
    zwykle biore z mieszalni, ale baza jest ta sama i bez znaczenia czy
    mieszają w fabryce czy na poczekaniu.

    > Czy wydajność, jaką podają na opakowaniach, jest realna, czy trzeba kupić
    > więcej - tynki mam gipsowe gładkie.

    Trzeba dokupić więcej. Pamiętaj, że malujesz dwie warstwy. Wydajność jaką
    podają na opakowaniu jest zawyżona o ok. 20%. Nie ma farb, które kryją po
    jednokrotnym malowaniu.

    > Rzecz, oczywiście, dotyczy farb kolorowych. Od razu mówię, że mieszane na
    > zamówienie farby odpadają - cena za litr od 30 złotych - zabójcza.

    Nie dorabiaj farb w markecie, tylko w mieszalni, bedzie taniej. 10 litrów
    dekorala = 170 zł, za ciemny kolor byłoby troche więcej. My braliśmy jasny
    brzoskwiniowy.

    > Białą kupię jakąś niedrogą ze średniej półki - będzie do sufitów, a sufit
    > trudno pobrudzić łapami. I tak muszę malować dwa razy, bo nie wierzę w
    > wynalazki typu "jedynka". A może są takie farby, które rzeczywiście kryją
    > idealnie za pierwszym razem?

    Nie ma takich. Na sufity możesz śmiało kupić Jedynkę - bardzo fajna i tania
    farba ;) Tą samą farbą - tylko rozcieńczoną - zagruntuj sobie wszystkie
    ściany przed malowaniem.

    > Aha, jaką farbę polecalibyście na obudowę kominka? Pewnie musi być jakaś
    > solidna, zmywalna, bo się będzie okopcać??

    Jaką? W ciemnym kolorze :)

    --
    best regards,
    scream