  • Data: 2009-03-16 08:48:34
    Temat: Re: Jakie farby do wnętrz?
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> szukaj wiadomości tego autora

    > Kończę łazienki i chyba powoli przychodzi czas na malowanie... I, jak
    > zwykle, dylemat. Jakie farby wybrać? Byłem w Praktikerze i mają Duluxa,
    > Dekorala, Nobilesa i Śnieżkę. Mają też Beckersa i Tikurille, ale te, ze
    > względu na zasobność portfela odpadają. Nobiles, z tego co się zdążyłem
    > zorientować jest lateksowy. Wszystkie w podobnej cenie (60-80 złotych za 5
    > litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    > Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Ja osobiście sprzedaje Śnieżkę i Duluxa - większość chce Duluxa - nic innego
    się nie liczy - a prawda jest taka jak scream napisał...
    u siebie malowałem Śnieżką - na zagruntowanych na biało ścianach niektóre
    kolory wychodzą na raz, ale i tak drugi raz przeciągnąłem :) - chwalą się że
    poza zmywaniem można szorować, ale prawda jest taka, że póżniej widać takie
    miesce myte - jest świecące - wypoleruje się farbę przez tarcie ...

    > Czy wydajność, jaką podają na opakowaniach, jest realna, czy trzeba kupić
    > więcej - tynki mam gipsowe gładkie.

    W tym punkcie producenci opisują swoje marzenia... zawyżone jk scream
    powiedział o ok 20 do 30 %

    Podstawa to nie maluj farbami bezpośrednio na gips - rozrób zwykłą farbę
    białą z wodą 80 % do 20 % wody i tym przemaluj, lub odpowiednim gruntem pod
    farby (NIE UNIGRUNTEM)

    > Rzecz, oczywiście, dotyczy farb kolorowych. Od razu mówię, że mieszane na
    > zamówienie farby odpadają - cena za litr od 30 złotych - zabójcza.

    Malowałem Tikurilla - masakra - wole dekorala i śnieżkę

    > Białą kupię jakąś niedrogą ze średniej półki - będzie do sufitów, a sufit
    > trudno pobrudzić łapami. I tak muszę malować dwa razy, bo nie wierzę w
    > wynalazki typu "jedynka". A może są takie farby, które rzeczywiście kryją
    > idealnie za pierwszym razem?
    >
    > Aha, jaką farbę polecalibyście na obudowę kominka? Pewnie musi być jakaś
    > solidna, zmywalna, bo się będzie okopcać??

    może stiuk woskowany ;) - łatwo zmywalny...