    From: "na102" <g...@P...FM>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jakie urządzenia do zabudowy?
    Date: Tue, 10 Aug 2010 13:13:54 +0200

    wiadomości news:i3r8qv$2ri$1@news.onet.pl...

    > Zwykle lodówka do zabudowy zajmuje więcej miejsca niż wolnostojąca o
    > takich samych parametrach objętości wnętrza lub patrząc inaczej - mając
    > takie same wymiary lodówka wolnostojąca może mieć więszą objętość i
    > funkcjonalność (zależy to jeszcze od szczegółowego rozplanowania mebli i
    > obudów w kuchni), stosowanie dodatkowej obudowy jest droższe, w przypadku
    > poważnej awarii lodówki może sie okazać, że na jej miejsce nie wstawimy
    > nowej bo nie ma takich już w produkcji (specyficzne wymiary) lub wybór
    > takich lodówek jest ograniczony.
    Zauważ że producenci trzymają się pewnych wymiarów standardowych jeżeli na
    wysokość lodówki robisz odpowiedni luz to nie ma problemy z dostaniem
    zamiennika co do szerokości to różnica wynosi w stosunku do tradycyjnej max
    7cm i raczej nie jest istotna ,wymieniłeś wady ale podstawową zaleta
    zabudowy jest wygląd zewnętrzny i przy zakupie Twa decyzja skupia sie na
    jednym warunku czyli na tym by była jakościowa dobra a nie na tym by
    wygląd pasował do kuchni

    > To jest raczej rozwiązanie dla desperatów i też dotyczy bardzo wąskiej
    > grupy lodówek i pozbawia ich dodatkowych zalet typu łatwe dojście do
    > kostkarki czy dodatkowych drzwiczek w drzwiach. Sam wybór lodówek tego
    > typu w Polsce nie jest zbyt duży, bo głównie Samsung oferuje duży wybór
    > modeli, ale nie ma do zabudowy. A tych do zabudowy to ile widziałeś? Ze
    > trzy?
    Nie wiem czy dla desperatów raczej dla zamożnych ludzi bo koszty są duże ale
    nie bede dyskutował na ten temat bo jedni maja kase inni nie i w wypadku
    takiej lodówki kompatybilność z innymi modelami jest pomijalna bo dla takich
    ludzi dorobienie nawet nowych frontów to żaden wydatek.Przy tym modelu
    który robiłem dostęp do kostkarki był taki sam jak przy normalnej .Co do
    modeli lodówek to nie wiem ile ,u nas w kraju napewno za mało nawet nie wiem
    czy są w ofertach na nasz kraj ale to nie problem w dzisiejszych czasach,
    duża ilość zamożnych klientów sprowadza sprzet z zagranicy ( a mnie krew
    zalewa bo musze szukać informacji o modelach które na nasz rynek wogóle nie
    wchodzą)i to nie ze względu na cene ale na swoje wymagania albo własne
    widzimisie.