  • Data: 2011-09-26 19:15:57
    Temat: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-09-2011 o 19:16:06 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Muszę zakupić kominek. Czy jest szansa aby osoby z doświadczeniami mogły
    > mi napisać jaki firm *unikać* albo wręcz przeciwnie, jakie firmy są
    > *wskazane* i dlaczego?
    Mam kasetę Hajduka MKW i jest ok, jest to najtańszy kominek z płaszczem.
    Moc 10KW i wg mnie wystarcza, zaizolowałem go całego aby jak najmniej
    grzał powietrze, tak aby różnice temp pomiędzy salonem a resztą były jak
    najmniejsze, kominek jest spięty przez wymiennik z resztą instalacji,
    jako że mam w zasadzie tylko podłogówkę to nie robiłem żadnych buforów
    bo są zbędne, gorąca woda idzie na mieszacz i na podłogówkę.
    ZAletą tego hajduka jest wkład szamotowy który podnosi temp spalin co
    obniża
    kondesację spalin wewnątrz, wkład jest stalowy. Pompy uruchamiam
    czujnikiem temp
    dla temp powyżej 75st a wyłączam jak spadnie poniżej 65, dzięki temu
    kominek szybko się
    rozgrzewa i ma odpowiednią temp pracy.
    Jak masz jakieś pytania to pytaj :)

    --