    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 3 Jul 2014 01:26:04 -0700 (PDT)
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <lp090d$5fo$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <lp1oqo$2fv$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>
    <lp2u6q$f2g$1@speranza.aioe.org>
    Subject: Re: Jezioro
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 08:45:55 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > nie widze problemu - a raczej widze w tym twoim ksiedzu. Jesli parafia, czy
    > ogolnie kosciol lokalny biedny to warunki sa gorsze. A jak slysze ze on na
    > mieszkanie sobie odlozyl (na fure pewnie teďż˝), to czemu sie dziwi ze >kosciďż˝
    biedny. Sam na to osobiscie zapracowal. Razem z kolegami o takim >podejsciu. I
    jeszcze protestuje? On jesli poszed� drog� kap�anstwa to >nie po to by by�
    bogaty - a jesli poszed po to - to juz calkiem mi go nie >zal.
    Widzisz gadasz jak papież Franciszek. I w sumie dobrze gadacie i ja się z tym
    zgadzam, tylko że to jest gadanie a życie inne scenariusze pisze.
    > No wez mnie to objasnij - czego Ty sie obawiasz ze Ja jestem w stanie
    > zgin��? Bo nie rozumiem.
    Ci którzy w imie Allaha bombami się obwieszają i wysadzają razem z sobą autobus
    "niewiernych" pewnie też nie rozumią że ktoś się ich obawia
    > A to r�nica, ateisci i wierz�cy sa tak samo zaangazowaniu w obrone swego
    > swiatopogladu (popatrz co wypisuje andrzejek). Natomiast "niepraktykujacy"
    > to pewnie szerokie spektrum.
    Andrzejka pomińmy bo on słynie z wypisywania bzdur.
    > manipulacjďż˝? A moze wlasciwym slowem jest "formacja". A moze manipulacjďż˝
    > jest r�wniez "wychowanie"?
    To temat na dłuższa dyskusję ale raczej pewnie nie zaprzeczysz że w pewnych
    społecznościach szczególnie tych mniejszych "dla oka" dużo rzeczy się robi
    > s�ysza�em w tv. �eby by�a jasna sprawa - obowi�zkiem wsp�lnoty
    >kosciola, do kt�rej nalezymy dobrowolnie, jest utrzymywac ko�ci�. Czyli >kasa
    musi plynac. Jak sobie to ksiadz zorganizuje to jego sprawa, aczkolwiek >publiczne
    wyczytywanie to chyba najglupsza metoda :)
    A widzisz. Niby dobrowolnie a jeden wyczytuje, drugi deklaracje każe podpisywać a
    tata Tadeusz w inny sposób kasę pozyskuje. Czyli coś z tą wspólnotą kościoła jest nie
    tak że trzeba "środki przymusu"stosować.
    > Starsze i tak chodzi, mlodzi maja w d.. :)
    Widać próbują myśleć i analizować to co widzą. I mniej podatni na manipulacje sa.
    > Eeee, a skad twoja corka na katechezie?
    Robiła. Ucześzczał, słuchała, wykonywała polecenia katechetki i na szczęście rozmawia
    z nami bez pośrednictw Faceboka więc mogliśmy zareagować.
    > To ty jestes katolik, ateista czy ten co ma w d... ?
    Odnośnie mojej wiary się nie wypowiem niech to zostanie moją tajemnicą a do
    funkcjonariuszy kościoła mam podejście podobne jak Maniek do pedałów- niech tam sobie
    w swoich wspólnotach robią co uważają za stosowne byle mnie czy moich dzieci do
    niczego nie zmuszali czy w nasze życie z buciorami wchodzili.
    Jestem ochrzczony, przyjęty, wybierzmowany itp. I dość długo regularnie do kościoła
    chodziłem. Ale słysząc jak wyczytują tych niepłacących, widząc "dobrowolne"
    deklaracje, znając księdza który po sąsiedzku buduje dom dla swojego pełnoletniego
    już wtedy syna itp. postanowiłem zakończyć uczestnictwo w tej wspólnocie. I wyżej
    wypisałem kilka przypadków znanych mi osobiście a pomijam te o których w TV pokazują
    bo w TV może być różnie. Chcesz to wierz nie chcesz to nie ale znam tez osobę która
    zrezygnowała z kapłaństwa przed praktycznie ostatnimi święceniami. I tez opowiada mi
    czasem jak to od środka wygląda.

    >Oczywiscie odpowiedz dobrowolna, tylko pozwoli jakos tďż˝
    > twoja c�rk� umiejscowic w zyciu.
    Ot to. I dlatego właśnie chyba ta decyzję o zwolnieniu córki z udziału w lekcjach
    religii podjęłem za późno. Dzieciak dorasta niech sam życie obserwuję i podejmie
    decyzje czy mu taka czy inna wspólnota odpowiada.
    Księdza na kolęde wpuszczam jak zapuka i pogadać z nim lubię.
    I ze dwa lata temu mu przekazałem moje uwagi na temat katechetki. On na to że wie że
    w sumie się ze mną zgadza ale nic nie może zrobić. To jak on nic nie mógł zrobić to
    ja zrobiłem i dzieciaka wypisałem.
    Napiszesz pewnie że to nie wina kościoła tylko ludzi. I ok tylko że kościół to ludzie
    właśnie i to tez ci funkcjonariusze co to wyczytują, deklarują, co innego mówią a co
    innego czynią.
    I generalnie jestem otwarty do ludzi ale postanowiłem że akurat z takimi kontakty
    swoje i dzieciaka ograniczę.