    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Thu, 03 Jul 2014 12:23:38 +0200
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <lp090d$5fo$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <lp1oqo$2fv$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>
    <lp2u6q$f2g$1@speranza.aioe.org>
    <3...@g...com>

    W dniu 2014-07-03 10:26, Kris pisze:

    > Ot to. I dlatego właśnie chyba ta decyzję o zwolnieniu córki z udziału w lekcjach
    religii podjęłem za późno. Dzieciak dorasta niech sam życie obserwuję i podejmie
    decyzje czy mu taka czy inna wspólnota odpowiada.
    > Księdza na kolęde wpuszczam jak zapuka i pogadać z nim lubię.
    > I ze dwa lata temu mu przekazałem moje uwagi na temat katechetki. On na to że wie
    że w sumie się ze mną zgadza ale nic nie może zrobić. To jak on nic nie mógł zrobić
    to ja zrobiłem i dzieciaka wypisałem.
    > Napiszesz pewnie że to nie wina kościoła tylko ludzi. I ok tylko że kościół to
    ludzie właśnie i to tez ci funkcjonariusze co to wyczytują, deklarują, co innego
    mówią a co innego czynią.
    > I generalnie jestem otwarty do ludzi ale postanowiłem że akurat z takimi kontakty
    swoje i dzieciaka ograniczę.

    Ja akurat doskonale rozumiem Twoje rozterki. Moze dlatego, ze sam takie
    miewam. Plebania wieksza od kosciola. Zapasione brzuchy itp.
    Moja dobra kolezanka po przeprowadzce na wies byla zdziwiona zwyczajami.
    Ktoregos dnia po koledzie powiadziala plebanowi, zeby ten swojego
    poslanca do niej po kase nie przysylal. Podobno pomoglo. Wiele jest
    takich technicznych spraw z ktorymi spolecznosc musi sobie poradzic.
    Wyczytywanie z ambony to idiotyzm. Z drugiej strony wiadomo, ze ksieza
    musza sie jakos utrzymywac.
    Swego czasu wychodzilem w czasie mszy przed ogloszeniami. Spelnialem
    wewnetrzny obowiazek bycia w kosciele i jednoczesnie nie sluchalem co
    kler ma do powiedzenia. Wtedy. Sa tez inne koscioly do ktorych mozna
    chodzic jak komus nie pasuje w jego najblizszym. Sa wiec inne mozliwosci
    i wystarczy chciec. Obrazanie sie na Boga bo ksiadz cos tam bardzo
    czesto jest przejawem wygodnictwa. Lepiej posiedziec w domu zamiast isc
    do kosciola na godzine.

    Pozdro.. TK