    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 6 Jul 2014 05:57:29 -0700 (PDT)
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl> <lp1q0a$v40$1@node2.news.atman.pl>
    <lp1qjn$6ut$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b56050$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3pnv$ht0$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b571e1$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3soi$o8p$1@usenet.news.interia.pl> <lp41tc$nuv$1@node1.news.atman.pl>
    <lp5q34$tug$1@usenet.news.interia.pl> <lp6mhh$mde$1@node1.news.atman.pl>
    <lp8q58$evb$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b92d06$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jezioro
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 6 lipca 2014 13:03:34 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Ano taki, że proboszcz jak przyszedł do nas "po kolędzie" i kiedy
    > stwierdziłem, że sprawy kościelne mnie raczej nie interesują to
    > proboszcz mi powiedział wprost "wiem, wiem, bo parafianie już mnie
    > poinformowali".

    ja mam wrazenie ze co by proboszcz nie zrobil i tak byloby zle. Interesuje sie
    wiernymi - zle bo sie wtraca. Ale w przeciwnym przypadku to by bylo - w d... ma
    wiernych, tylko kasa mu glowie.
    Jak chcesz psa uderzyc to i kij sie znajdzie.
    I wyglada twoja historia na typowa to znudzenia - jak ktos ma problem z zasadami, sex
    czy cokolwiek, wg ktorych kosciol uczy zyc to odwraca relacje- to nie ja, to on jest
    winien.

    > Młodzież ma prawo poznać wszelkie metody antykoncepcji, sposoby
    > stosowania oraz zalety i wady każdej z tych metod, aby sama mogła ocenić
    > i wybrać zgodnie ze swoim sumieniem.

    latwo napisac "mlodziez ma prawo" - a potrafisz uzasadnic ze ma prawo? A moze
    mlodziez ma prawo poznac wady i zalety kradziezy i uzywac tej wiedzy zgodnie ze swoim
    sumieniem?
    Wracajac do edukacji seksualnej.
    cytuje: Polska szkoła realizuje typ A, czyli wychowanie do abstynencji seksualnej.
    Mówimy młodemu człowiekowi: poczekaj z rozpoczęciem życia seksualnego. Okres
    gimnazjum czy liceum to jeszcze nie pora na aktywność seksualną, lepiej dorosnąć,
    stać się odpowiedzialnym człowiekiem. Jednocześnie, wbrew licznym zarzutom, na
    lekcjach są akcentowane elementy biologii i seksuologii. Nie uciekamy też od problemu
    antykoncepcji, ale wskazujemy na jej konsekwencje zdrowotne, psychiczne i moralne.
    Tak zostało to zagadnienie ujęte również w podstawie programowej. Mówimy też dużo o
    zaletach naturalnych metod planowania rodziny. Przekazujemy rzetelną wiedzę, nie
    wyrywkową.

    Na świecie funkcjonuje jeszcze edukacja seksualna typu B, czyli biologiczna, o
    charakterze permisywnym, stawiająca za główny cel nauczenie młodzieży używania
    antykoncepcji, a jeśli zawiedzie, sięgania po środki wczesnoporonne lub poddania się
    aborcji
    koniec cytatu

    i teraz jak to sie sprawdza w praktyce:
    W 38-milionowej Polsce mieliśmy 42 legalne aborcje nastolatek, podczas gdy w
    9-milionowej Szwecji aż 7 tysięcy. A przecież tam permisywną edukację seksualną
    wprowadzono już w latach 50. ubiegłego wieku. Jeśli chodzi o liczbę dzieci urodzonych
    przez matki w wieku 15-19 lat, przoduje tu Wielka Brytania z liczbą 50 tys. rocznie.
    Panuje nawet złośliwe powiedzenie, że Brytania "jest wciąż w ciąży".
    Dla porównania - w Polsce nastolatki urodziły 21 tys. dzieci. Najniższy wskaźnik
    Polska ma także jeśli chodzi o liczbę zdiagnozowanych przypadków HIV i AIDS na 100
    000 mieszkańców. U nas wskaźnik ten wynosi 2,39, podczas gdy w Szwecji 4,97 a w
    Wielkiej Brytanii 13,26. To bardzo ciekawe zważywszy na to, że Wielka Brytania
    rocznie przeznacza ok. 160 mln funtów na lekcje edukacji seksualnej.

    czyli co - działa? działa - no to nie ma to jak zepsuc, zwlaszcza jesli mozna
    przylozyc przy tym w KK, pozyteczni idioci koncernow farmaceutycznych maja sie dobrze
    :)

    b.