    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Wed, 16 Jul 2014 13:17:25 +0200
    <lq5fej$dcf$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>

    dyskusyjnych:a0a90f56-6775-4329-9e45-dbae754ff849@go
    oglegroups.com...

    > o tym chcialem pogadac z ateistami co one wskazuja :) przeciez ja nie
    > mowie ze falszywy jest cud tych figurk pijacych mleko (hinduskich? nie
    > pamietam)

    Nie słyszałem o tym.

    > a pominales znaki materialne - np nierozkladajace sie zwloki swietych,
    > calun turynski, obraz matki boskiej z guadelupe, stygmaty swietych itp Sa
    > to rzeczy badane
    > przez naukowcow rowniez ateistow, i z punktu widzenia nauki
    > niewyjasnialne.

    Wizerunki pominąłem - bo od strony nauki teoretycznie _jest_ _możliwe_ ich
    przypadkowe powstanie, więc dla ateistów to żaden argument.

    Co do stygmatów masz rację zapomniałem. (pewnie o wielu innych rzeczach też)
    a jest to ciekawy temat do dyskusji.

    Widziałem kiedyś takie tłumaczenie że to "siłą woli" człowiek potrafi
    stworzyć sobie rany tak samo jak potrafi wyleczyć raka. Cóż do mnie ono nie
    bardzo przemawia bo to tylko semantyka. Wystarczy słowo siła woli zamienić
    na "prawdziwa głęboka modlitwa" i na jedno wychodzi :-)

    Występowanie stygmatów zostało wielokrotnie potwierdzone i jak dotąd jest
    niewytłumaczalne naukowo dlatego na dzień _dzisiejszy_ stygmaty też
    należałoby uznać a cuda. Może kiedyś nauka je wyjaśni i przestaną być
    cudami, a może pozostaną nimi na zawsze. Tego nie wiem. Na pewno na dzień
    dzisiejszy nikt rozsądny nie może zaprzeczyć ich istnieniu ani niezwykłości.

    Pozdrawiam
    Ergie